• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • svarta

Det knallar på. På måndag går vårt osa-datum ut. Får se om alla tar sig för att svara...

Jag ska ha den här klänningen www.kikstockholm.se/brudn31.htm

och funderar på en bukett liknande rosmix på denna sida www.euroflorist.no/searchflowers.aspx&value=NO172&valuetext=Buketter

Frisyren har jag funderat mycket över, men det får nog bli halvutsläppt och lite lockigt typ såhär
    www.pixbox.se/pic_show_id3639617.html

Ska ha slöja, men kan inte bestämma mig om jag ska ha tiara eller inte. Har köpt en från Pilgrim med matchande halsband och örhängen, men jag känner mig lite som en julgran med allt glitter... Får se hur det blir.

Det är så många beslut att ta. Hoppas man bli nöjd med helheten.

• viktualia

bara en tanke... vi gifter oss i samma månad men det är en ganska stor spännvidd mellan dem som redan haft sista svarsdatum och oss som inte fått ut inbjudningar än... bara lite facinerande...

annars går min planering vidare och jag hoppas på dåligt väder imorgon så att jag kan få med mig min m2b på lite rekning av lokal och annat...

• aircondition

Imorgon MÅSTE jag hitta min klänning! Förhoppningsvis är det många saker att pricka av när jag kommer hem. Skickade inbjudningarna i söndags, och har redan fått in 13 positiva svar! Min m2b ska också med imorgon, han måste köpa skor och så ska vi köpa kläder till lilltjejen. Hoppas på att kunna köpa ring också! Det blir härligt!

• Kajza

håller med viktualia, lustigt att vi har kommit så olika långt i förberedelserna. Jag (vi) hör till dem som inte planerat så himla länge för vårat bröllop och när jag började hänga här på BT så var panik ett mildt uttryck för vad jag kände... alla hade hunnit så långt! Nu har det tillkommit några "nya" vilket känns skönt, för mig i alla fall :)

• svarta

Ja, visst är det lite lusigt detta med inbjudningarna... Vi ville ha osa 2 månader innan så att vi hann med ett inbjudningvarv till med osa 1 månad innan som är den framförhållning cateringen vill ha... Så var vi lite ivriga att uppöysa världen om detta underbara

• onsdag i oktober

Svarta: Du kommer att vara sååå fin

• onsdag i oktober

Akta er nu tjejer. Jag blev hippad igår

Jag hade mina misstankar att det skulle bli denna månaden eftersom min bästa vän är hemma från Barcelona. Känns dock overkligt eftersom jag inte ens har hunnit fatta att vi ska gifta oss
    Det var en lång och rolig dag. Har träningsvärk i hela kroppen och har massor av intryck att smälta. Känns faktiskt lite tomt så här dagen efter. Mycket känslor och upplevelser - svårt att sova inatt.

• okt2006

svarta: är det en vit Pilgrim-tiara? De är jättefina tycker jag. Förstår dock vad du menar med att det blir mycket med både tiara, slöja och spetsbolero. Men det kan bli jättesnyggt på rätt person! Det är bara att prova och se!

viktualia: om du går och väntar på dåligt väder så kan du nog få vänta länge... Mycket sol den här sommaren!

aircondition: hur gick det med klänningen? Hittade du någon?

onsdag i oktober: Vad fick du göra på din hippa? Kul att du är nöjd!!

• viktualia

Det känns ändå som att det är en rätt bra blandning av oss... pratade med en kompis nyss som sa "ja, vi planerar hit och dit för att passa in ert bröllop.. men vi har fortfarande inte fått nån inbjudan...." jag bara skrattade....

dåligt väder... hm.... jag hoppas att det är tillräckligt dåligt väder för det som min m2b vill göra... men hittills ser det ut som att hans önskan slår in mer än min... hm.. nästa helg vi har tid att reka lokalen är liksom i mitten av september...

• okt2006

viktualia: det är väl egentligen ingen brådska, bara det att det är skönt att bocka av saker på att-göra-listan... Passa på att njuta av sommaren så länge den håller i!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5