• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • afrodite_06

För att vi är lika nyfikna båda två . . nä, vet faktiskt inte varför vi kom fram till det.

Jag hade inte tänkt säga nåt till honom och har inte sagt nåt rakt ut till honom nu iheller.
    MEN jag har ett väldigt tydligt kroppspråk o kan inte ljuga, oavsett hur mycket jag vill.

Han har kanske oxå hört nåt om min hippa, frågar inte ens. Vill faktiskt inte veta.

Det allra roligaste är ju faktiskt, som du säger, att bli överraskad, det är ju det som är grejen !

• Kajza

okt2006: Jag tror inte att några av mina planer fram till bröllopet är fejk faktiskt. Ska jobba 2 av lördagarna (till 3 bara iofs) och ska på bröllop den andra (och det hoppas jag verkligen inte är fejk) och en helg ska jag på jobbkurs. Jag vet att jag berättat för de flesta hur mycket jag har att göra så de har kanske tagit det som att jag inte hinner med nån hippa... nåja, det är ju inte hela världen!

• Fru Brorsson

Våran solist och gitarrist har övat ihop idag. Det gick bra som tur var!!!! Hade inte velat ringa och ändra på vigselprogramen ännu en gång.. ;) De ska sjunga en låt med Blakmores nigt. De frågade om vi ville höra hur det blev. Men vi valde att bli överraskade. :)

• okt2006

Kajza: det väl inte helt ovanligt att hippe-anordnarna kontaktar chefen och ordnar något. Hoppas du får en hippa i alla fall! (om du vill ha en vill säga..)

• Linnea J

okt2006: jag har bestämt mig för att behålla sjalen för som du säger, den ser inte ut som ett lakan och jag har iaf, enligt mig själv, rätt så bra smak på kläder.. väljer iaf inte lakan att ha på mig

håller med andra tjejer här.. wow vad ni kan skriva! på 1-2 dagar är det flera sidor att läsa igenom.. för det går ju absolut inte att hoppa över någon sida! annars är allt här lugnt.. vet fortfarande inget om DJ eller transport men det ordnar sig..

• princess19

viktualia - tro det eller ej, men jag ska faktiskt gifta mej den 21a Oktober i år. Min fästman är från USA och kom hit en vecka sen...han har eget företag och kan då jobba när han vill och hur mycket han vill och jag jobbar inte jusst nu för att förbereda inför bröllopet, så nu har vi 1.5 månader i heltid att planera och fixa ihop bröllopet...det är galet, ja vet, men det kommer bli underbart!

• Gumsigos

Princess19 jag vet hur det e, vi bestämde oss i juli att vi skulle gifta oss på min 30års dag i slutet av oktober.

Vi har planerat länge innan, o skulle ha gift oss i somras egentligen men fick flytta det, precis innan vi fått ut inbjudningarna som väl va. :)

Nu har vi nyss bokat fotografen, håller på o boka bord o stolar, vi ska va hemma så måste fixa lite sånt. Va inte så länge sen vi boka prästen :D

Lite panik har man ju då o då, men nu känns det som vi har hyffsat kontroll. Bar vi får lokalen klar i tid. Vårt gamla grishus, vigseln blir på logen:D

• lana2810

Gumsigos - en till som ska ha ett riktigt "bonnabröllop"? Vad roligt.
    Vi har också uthus som skulle kunna vara potentiella festlokaler, men det projektet orkar vi inte med just nu med husrenoveringar och annat. I vårt grishus får dock grisarna gå kvar .

Min möhippa går av stapeln den 23/9 - eller också har vi förvånansvärt ambitiösa toastmadame och toastmaster som verkligen vill träffa varandra och oss mer än en månad före bröllopet. Hm, man får väl vara förberedd på båda alternativen.

Vår vän vinkännaren var på besök igår och höll vinprovning med oss. Helt klart en av de trevligaste inslagen i bröllopsplanerandet !

• nenne78

oooiiih!
    idag ska jag prova klänningen efter att hon sytt in den, köpa skorna som hon beställt hem samt slöjan. Därefter ska jag till frissan och klippa mig och hon ska kolla om jag behöver löshår... Så kl 17 brakar jag iväg med min vita springare i 9 mil, så håll undan om ni är på semester i Dalarna!

Igår fick vi äntligen tummen ur och jag knåpade ihop ett vigselprogram samt pillade med flera sidor av festprogrammet. Nu känns det som att det blir bra... Fattas bara att hitta på alla vemärvem-texter! Helgen är vikt för bröllopsplanering...
    Hoppas mitt paket från Panduro kommer idag eller imorgon så att jag kan fixa med det med (jag är pysslig, P är.... inte så händig men trevligt sällskap. )

Idag är det verkligen höst i luften! WEEEEEEH! Och exakt en månad kvar till da wedding!!!! *hoppistuds*

• viktualia

önskar att min m2b kunde ha lite mer eld i baken för att välja solosång nr 2... det går i ultrapi...håhåjaja... rutinerad sångerska finns dock, så det löser sig väl.

princess19 - coolt! det går säkert strålande att få till ett bröllop på 1,5 månad.. vi hade inte gjort många knop i vår planering när det var 3 månader kvar... började ungefär då och hade helt klart kunnat vänta ett tag till..

vi ska också ägna helgen åt bröllopsjox, hoppas att vi får mycket gjort!!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5