Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
princess19
lycka till, det går nog alledels utmärkt! Själv började vi planera i april, men det har varit hur lugnt som helst. Fast vi har inte så mycket att tänka på heller eftersom festlokalen arrangerar allt. Känns tokbra! Då behöver vi inte sy stolsöverdrag som matchar elementförhängena eller stöpa ljus med vårt monogram på
Det beror ju liksom på hur mycket man vill göra.
Jag kom själv på att jag inte minns hur det har varit dukat eller om det har varit färgtema på något av de 8 bröllop som jag varit på, så jag lägger inte så stor vikt på det. Men det är ju så olika. Viktigast är att vi säger ja, är så fina vi kan bli och att gästerna har trevligt. *längtar*
Hej babes!
Jag har pratat med kantorn nu på fm och hon verkade bra. Skönt när man kan pricka av grejer och det känns som det dessutom blir bra Vi har tänkt att ha "den blomstertid" med bröllopstext och hon kände till den, ska spela den på ett bröllop på lördag. Men när jag mailade "vår" vigselförrättare (han jobbar inte i kyrkan där vi ska gifta oss) så hade han aldrig hört talas om den. Kantorn sa att den inte finns med i Psalmer från 2000-talet. Så vart kommer den ifrån egentligen?? Är det nån som suttit hemma på kammar'n och knåpat och sen spridit den på nätet?
princess19: 1,5 månad heltidsfixande är säkert inga problem! Vet gästerna om att ni ska gifta er, eller ska ni skicka ut inbjudningar? Har du någon klänning? Du får gärna briefa lite med oss om du behöver råd!!
Jisses, nu när man läser här får man ju fjärilar i magen, bara en månad kvar..
På lördag åker jag hem till mina föräldrar och ska tillbringa en vecka där så att min mamma kan sy min klänning åt mig, de e också pirrigt. Hur min klänning ska se ut finns bara i huvet hos min mamma och mig, undrar om vi har exakt samma tankar..
Vi ska även ha vigselsamtal nästa vecka, prästen verkade inte för pratglad i telefonen, så nu blev jag lite nervös, men jag har hört att hon är bra så jag får väl lita på hennes rykte..
TissTass: hon kanske helt enkelt inte är en "telefonmänniska"! Det blir säkert bättre "live"!
Vi har också vigselsamtal nästa vecka. Dessutom ska min klänning komma då! Fy 17 va jag får pirr i magen när jag tänker på det!!
nenne78- Hur är det med själviniskten egentligen? Här stressar du upp oss andra med flådiga festprogram och egengjorda cake-toppers Hrmm Panduro-paket på väg eller hur var det
?
Nej, jag förstår vad du menar. Har heller aldrig brytt mig om färgteman när jag varit gäst på bröllop. Man gör väl det man själv tycker är roligt. Man får hoppas att de med egengjorda elementsskydd och stolsöverdrag njuter av fixandet och inte ser det som stressiga måsten.
Själva är vi matfixerade och fokuserar på det. Komponerat ihop menyn på egen hand men med samråd med matlagerskan och kommer göra vissa delar själva.
okt2006
Texten till "På bröllopsdagen ber vi" är skriven av Christina Lövenstam som är etablerad psalmförfattare och har skrivit många fina kristna sånger - de flesta jag har sjungit är av typen lovsånger som ofta sjungs bland ungdomar i kyrkan. En av hennes mest kända heter "Trosbekännselsen" och inleds med texten "Jag tror på en Gud"
Jag har inte nån psalmbok här på jobbet, men jag är rätt säker på att Christina Lövenstam finns med i den nya psalmboken med nån eller några psalmer.
Tack viktualia! det var gott att höra! Nu vet jag vad jag ska säga till prällen också!
lana2810
*asg*
tänkte inte på det
HAHAHAHAHAHAHA!! Men det är ju som du säger att man koncentrerar sig på det man tycker är kul och viktigast för en själv... ooohohohoh jag har verkligen ingen självinsikt!
*slår sig för pannan*
själv grubblar jag över:
Var hittar man snygga linneliknande papperservetter i rätt färg?
Hur ska det gå hos floristen - svindyrt, krångligt eller kanske helt bra?
Ska jag boka nagelfixning eller inte?
Färgtema: Mörkt blått och vinrött
Hyrda vita dukar med hemsydda mörkblå löpare blir fint
plus tusen andra saker.. NÄE nu MÅSTE jag jobba.. *skakar på huvudet* BT är en drog..
viktualia:
Vi har dunilin-servetter (pappers med tygkänsla). Kanske hittar du någon återförsäljare på www.duni.se eller om du googlar på "dunilin" och "postorder" typ.
Floristen gick väldigt mycket bättre än jag hade förväntat mig. Vår budget ligger på 900 kr för brudbuketten, 400 kr för tärnbuketten, 120 kr för brudgummens coursage och 90 kr för marskalkens coursage. Jag trodde floristen skulle tycka det var snålt tilltaget, men det verkade inte vara något problem alls. Jag gick till tre olika ställen som jag läst om på BT och som ligger nära oss. Det ena stället hade bra idéer, men sa att jag skulle få buketten handbunden och inte med hållare (billigare så). Det andra stället var jättetrist och tjejen tittade mest på de blommorna de hade i kylen (magert utbud). Det sista stället kändes bra på alla sätt, tjejen var mycket kunnig och föreslog t.ex. att jag skulle ha vallmo-frökapslar i buketten. Dessutom kunde jag ha 3 st kallor i OCH jag får buketten i en hållare!
Jag kommer fixa lösnaglar själv. Det finns jättefina naglar på t.ex. Åhléns, i många olika storlekar, former och färger. Har provat förut och det blev bra. Det ska dessutom bara hålla en dag...