Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Viktualia - du kan ju be din barndomskompis prällen att förflytta sig några få mil söderut och ta in på Dunis fabriksbod. De har prisvärda, linneliknande servetter i många olika färger. Är du inte så snål hittar man nog dem lite varstans.
Och jag måste också jobba nu. Dagar utan rejält många kundbesök är hopplösa. Jag är ingen kontorsmänniska!
okt2006 - FY jag har inte läst ditt inlägg.. jag BARA jobbat.. hm.. men bra idé att ringa Duni och kolla återförsäljare... spar en del möda med att åka runt och leta!!
lösnaglar är inte min starka sida.. inte naglar alls helt enkelt... blurk... grubblar vidare på den frågan...
Jag biter på naglarna och vill därför ha lösnaglar. Om jag hade snygga (hela och rena) naglar så skulle jag inte ha lösnaglar. Tycker de är snyggast au naturel...
jag tänkte fixa sån där fransk manikyr i så fall.. vill inte heller har nån klatschig färg på naglarna.. sånt höll jag på med som tonåring...
Tror inte det är så många brudar som har klatchiga färger på naglarna nuförtiden.. Lösnaglarna som jag kommer ha är också fransk manikyr.
naglarna måste jag också fixa. Har bara tunna rackare som alltid skivar sig och är fula. När man dessutom pillar med en massa papper hela tiden så blir de väldigt sköra eftersom man är så torr om händerna. Men efter att jag smörjt in mina händer flera gånger varje dag sen juni med Vaseline Hand & Nail så är det faktiskt mycket bättre!
Och vad gäller färgtema så har jag nog det ändå om jag tänker efter, fast inte genomgående. Alla trycksaker är tryckta i falurött och varmgrå, men eftersom jag inte vet hur buketten ser ut och vilka blommor det är så har jag ingen koll på färgerna där. men jag misstänker starkt att det är orange och grönt som dominerar. Sen har nog P en brunguldig kravatt och väst men jag har ingen aning faktiskt. Det enda jag vet är att det passar väldigt bra till min klänning!
Det är inget fel med färgtema, men det har inte blivit så tydligt i vårt bröllop av olika anledningar.
Jag ska också börja jobba nu...
nenne78 - KÄRA NÅN vad seriöst att börja smörja in sig med sån kräm med sån framförhållning.. känner en som borde gjort det... hm....
okt2006: Jag tror också att det är så, att prästen inte är någon "telefonmänniska" helt enkelt..
Naglar..de ska jag göra ordning hos en manikyrist dagen innan bröllopet, de blir fransk manikyr förstärkta med gelé..tycker naglarna är så fina när de är iordninggjorda!
viktualia
*s* det var nog första gången jag har hört att jag är seriös... Jag är förvånad själv, faktiskt, men jag kan erkänna att jag fuskar ibland. Men jag ska nog fixa en snygg fransk manikyr trots det, eftersom de är så tunna syns allt skit man skrapar upp (som det ju blir efter alla klackarna i taket som man måste ta med sig efter varje partaj?)
vi har inte heller bestämt oss för om vi ska ha en till solosång eller inte. Och frågar man P så blir ju aldrig något bestämt (ja, se dessa vågar) men nu är det inte så långt kvar om edn vi vill ska sjunga ska hinna öva in den också.
tjolahopp!
Jag har också extremt tunna naglar som skivar sig hela tiden. Jag har bestämt mig för att göra vid mina naglar på en salong med gelé.