• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

Precis! Jag kan bara se fördelar med att fotas innan vigseln. Min m2b som är en riktig traditionalist började försynt protestera... men prästen och jag övertalade honom om att det var det enda raka... Helt klart tänker jag mer rationellt/praktiskt och min m2b mer tradionellt/romantiskt.... Jag vinner oftast.... förutom i frågan om bröllopstårta... jag ville skippa det (gillar inte tårta) men min m2b vann det slaget... ha ha ha

• onsdag i oktober

chai: I min vardag finns inte så många ordensmärke Tänkte inte alls på det. Nu när jag vet vad det handlar om var det ju inte konstigt

• onsdag i oktober

viktualia : Min blivande hade sett fram emot ögonblicket han såg mig brudklädd för första gången i kyrkan. Vi ska dock fotograferas före vigseln. För att ändå ta tillvara detta ögonblick ska vi träffas ensamma för lite mys innan fotografen kommer. På så sätt får vi det bästa från båda alternativen

• nenne78

viktualia - vi ska inte ha tårta. Min m2b gillar inte heller tårta precis som du och jag tyckte att det hörde till. Men istället ska vi ha efterrätt som ser ut som tårtbitar. Så det blir ingen skärning och flera våningar men ändå en liten "tårtkänsla". Fast det är passionsfruktsmousse med hallon. *mums*

man får bjuda på att man inte kan vinna jämt..haha!

• viktualia

min övertalningskampanj gick ut på att det räcker med tre rätter - förrätt-varmrätt-efterrätt... men min m2b propsade på att ha en fjärde: tårta...

Jag tycker fortfarande att det är onödigt med efterrätt när man nu (måste) ha(r) tårta...men men.. man får välja sina slagfält... och jag är väl inte ensam om att att känna att det hela tiden finns en risk att det blir mina idéer som styr mer än våra gemensamma... jag hänger ju tex här på BT och får tusen idéer hit och dit... min m2b ser bara förvånad ut när jag kommer dragande med nån ny detalj....

• nenne78

viktualia

känner igen det där...

• Tilly78

Jag har i dag bokat smink och frisör men blev så osäker på vilka tider jag skulle boka in. Vi gifter oss kl. 16.30 och ska fotas innan. Hur lång tid behöver man till fotogtaferingen?
    Har nu bokat frisör till kl. 10 och smink kl. 12.30. Sen hem och klä om och träffas för fotografering kl. 14.30. (2h innan vigseln).
    Vilka tider har ni bokat in?

• viktualia

Tilly...det beror ju på om ni behöver tid för transport till kyrkan/vigsellokalen... Skissa upp ett schema så ser du nog! Här kommer en skiss bara utifrån vad du skrev:

Frisör 10-12.30 inkl transport till smink
    Smink 12.30 -14.30 inkl transport till fotograf plus lite lunch
    14.30 - 16.30 fotografering plus transport till kyrkan/vigsellokalen...

Funkar det tror du? Själv kommer jag ha 5 min promenad mellan de olika sakerna, vilket ju kommer att påverka tidsschemat.

• nenne78

har pratat med min mamma idag om en farbror som prompt ska ta med sig sina barn trots att de inte är bjudna. De två illbattingarna är en av anledningarna till att vi bestämde oss för barnfritt (stoppar fingret i tårtan bl a) Andra barn hade vi nog kunnat ta med om det verkligen inte gick att ordna barnavakt, men dessa två är kusinerna från h****tet. Nu ska min mamma iaf prata med honom så det slutar väl med att han inte kommer. Han kom nämligen inte på deras heller (för 30 år sen) av en principsak även den gången. Jaja..

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5