• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • okt2006

nenne78: om ni ska ha ett festprogram så skulle jag lägga bilden på trädet där istället, så man kan se det ordentligt. Det låter som en fin bild!

Utstansat lönnlöv låter jättesnyggt, hade själv kunnat ha det om jag inte redan köpt självhäftande (handlat från jättebra amerikansk sida www.balloons-galore.com - klicka på Autumn/Fall Wedding Theme. Har även köpt konfetti och ett band med löv på därifrån som jag sytt servettringar av).

Utfallande är alltid snyggt, särskilt som den faluröda färgen är något av ett tema.

De två hjärtana låter också fint och enhetligt ihop med det andra. (och det vet ju du som jobbat med grafisk form att ENHETLIGT är ett nyckelord...)

Låt du din P säga sin sak så kommer det bli kanonbra!

• nenne78

okt2006
    jo, trädet är med på festprogrammet också. Ska kolla den där hemsidan så snart jag kommit hem (lånar min svågers dator)

Jag får göra en provutskrift på alla och kolla hur det blir, det är så svårt att se på datorn... Men som sagt, P får säga sitt först.

Vi var och träffade vår toastmadame ikväll, och det känns jättebra! Hon hade en massa hemliga idéer och hade redan ett schema som skulle kunna bli en brakfest även om ingen höll tal alls. yeiii! Jag visste att hon var rätt kvinna för jobbet!

*hoppistuds*

• okt2006

nenne78: det är superviktigt med en bra toastis, så det låter som ni hittat rätt kvinna!

• chai

nenne78
    vad skoj att din toastmadame är bra... vi vet inte riktigt hur vi ska göra... om vi ska ha nån alls iom att middagen är så liten... ska vi ha nån så får det nog vara Cs mamma i så fall... eller möjligen min pappa...

alla oktoberbrudar
    skulle ni vilja ta en titt på vår hemsida och säga vad ni tycker... det känns som lite lite, men vi kommer inte på mer att fylla i... räcker det?
    dustandfannings.com/18oktober

• chai

okt2006
    jag lyckas inte läsa toastis rätt... det blir bara toasits när jag läser... förstod inte alls vad det hade med nånting att göra...

och länken är www.balloons-galore.net tror jag, inte .com...

• nenne78

hahaaa! jag läste också toasits...

chai

jag VISSTE att det var ett sånt hjärta du hade, vad fint det kommer att bli!

• nenne78

chai
    Vad kul med south park brudpar!

• okt2006

Haha, ja det var ju inte meningen att kommentera era eventuella toasistar... Hihihi...

chai, det stämmer att det ska vara balloons-galore.net. Jag tycker att er sida var jättefin och inte alls "för lite". Bra information och mer ingående än man annars kan ge på ett info-blad. Bra struktur och "kronologisk" ordning. Va fint Southpark-brudparet var!! Är det någon av er som har pysslat? Antar att det föreställer er två. Ska du ha röd klänning? Är det därför ni inte vill att kvinnliga gäster ska ha röd klänning? Nyfiken i en strut...

• caprea

NU är jag tillbaka igen efter 3 veckor semster och en veckas läger! ser att ni jobbar på hårt tjejer =) det går verkligen fort nu, skulle nästan vilja bromsa för att hinna med allt men det gör jag nog ändå.

jag blir oxå sugen på att göra en hemsida, de på Bt är så tråkiga, men HUR gör man??!?

• chai

okt2006
    det finns en liten leksak där man kan göra sina egna south park-figurer...
    www.vexatori.de/zib/spstudio.html
    vi har nästan inga foton alls på oss två, och inget av de få vi har är bra nog att smälla upp på sidan, så trots att jag aldrig tittat på south park (!) så fixade jag ihop oss i den där...

och jo, jag gifter mig i rött... så det är därför jag ber folk undvika röd balklänning...

nenne78
    jag vet inte hur många såna hjärtan jag stansat ut... men många är det och fler blir det... två på varje inbjudningskort, ett till på varje kuvert och sen ska det bli et utstansat sånt i placeringskorrtet och antagligen ska det vara med på festprogrammen också... och på tack-korten
    och så har jag stansat en massa extra som jag tänkte lämna in till stället vi ska vara på och fråga om de kan strö ut lite på bordet när de dukar...

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5