• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • nenne78

men i övrigt är det lattjolajban!
    P ska ringa prällen idag och se vem vi får, och höra om vi kan träffa honom och kantorn snart. Wweeeeee! Hoppas, hoppas, hoppas att de kan spela de låtar vi vill ha!

• viktualia

Spännade med prällesamtalet..!!

Själva har vi valt en barndomskompis till mig som vigselpräst och nu har vi haft vigselsamtal med honom också - skoj! Har fixat stora delar av planeringen för vigseln... fattas att välja en solosång och en psalm till... sen ska vi också kolla vem som är kantor och om den personen är bra... annars fixar vi nog en egen...

Ska "smygtitta" på en vigsel i rätt kyrka om två veckor.. blir spännande att se kyrkan i "skarpt läge"

• nenne78

vad ska ni ha för psalmer? Jag funderar på 181 och en till... Men vi får se vad de föreslår, det är inte så noga.

viktualia
    wohooo! Perfekt att kolla in en vigsel på rätt plats!!!

• nenne78

alltså att ääääsch... jaja, du förstår nog hur jag menar...

• okt2006

nenne78: här har vi en mosters före detta man som har bjudit in sig själv... Vi har sagt att det är ok att han kommer, mest för att han då kan hålla koll på mostern... Om din farbror inte vill komma utan sina ungar så får han väl stanna hemma då. Det blir ju hans förlust liksom.

Tilly78: Jag ska vara hos frissan kl. 8 och då är vår vigsel 15.00. Vi ska fotas innan. Jag har räknat såhär:

8-11.00 smink&hår, lunch för tärnan
    11.00-12.30 smink&hår för tärnan, jag äter lunch
    13.00-14.30 fotografering+resa dit
    14.30-14.45 till kyrkan
    15.00 vigsel

• okt2006

"Hålet" mellan 12.30 och 13.00 är mest för oförutsedda händelser...

• nenne78

okt2006
    ja, jag skiter i vilket, han var ändå på gärsgårn (gärdesgården ) redan innan så...

*

vad bra med ett tidsschema, det kanske man ska försöka göra...

• okt2006

Eftersom jag är kontrollfreak har jag gjort ett planeringsschema på 3 A4-sidor i mitt block... Bra att skriva in småsaker som sker parallellt - typ att nån hämtar blommorna när vi är hos frissan osv.

• viktualia

nenne78 - vi har valt 84 redan. sen ska vi ha en till... något lagom fräscht i stil med 89 kanske... vi är aktiva i varsin kyrka så för oss är det inte så konstigt med psalmer och sånt

okt2006 - jag vågar inte göra något sådant.. risken är att jag totalfastnar... så jag låter det vara ett tag till... ha ha...

• Fru Brorsson

Är rätt ny här. Är denna tråden för de som gifter sej i oktober? Det gör nämligen jag! :)

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5