• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • onsdag i oktober

Just lördagar kan vara uppbokade. Jag tänkte att det var lungt att kolla 3 månader i förväg men icke. Nu har det löst sig men jag blev lite ställd till en början. Vaaa fullbokat en onsdag om tre månader - typiskt!

Angående barn så är jag också trött på allt tjat. Tycker att det är konstigt att alla tror att det är ok att fråga hur som helst. Vissa tror visst att bröllop = barn. Missförstå mig inte, jag vill ha barn av hela mitt hjärta men det är vårt val när. Sen kan vi bara hoppas att vi kan få barn.

• nenne78

håller helt och hållet med dig.
    Vad vet den som frågar om man ens kan få? Vi kasnke har hållit på sen 2001 utan resultat?? Nu har vi ju inte det, men det kan ju vara väldigt känsligt om så vore fallet. Någon gång har jag lugnt svarat med ett leende: "Nä, jag HATAR barn!" fast det inte är sant, men bara för att de ska hålla k*ft.

Nu ska jag ringa frisörerna... *wooaaaa*

• chai

onsdag i oktober och nenne78
    jag är precis mitt emellan er (76:a ) och min omgivning började tjata för 10 år sedan... då var jag lika gammal som min mamma var när hon blev gravid med mig... men de senaste tre åren har det varit knäpptyst... tror det beror på att jag slog upp en lång förlovning då, och sen träffade jag C och han är ju 6 år yngre, så folk antar visst bara nuförtiden att han inte är tillräckligt gammal... får se hur det låter efter bröllopet sen...

• nenne78

chai

att de ska vara så omtänksamma! Tänk om en så ung kille med hela livet framför sig ska låsa upp sig med barn sådär! Men tjejen ska gladeligen alstra barn så snart hon kan. Helst i förrgår.

• nenne78

oj, det kanske inte framgick att det var ironi...

• chai

nenne78
    japp... alla tjejer har som högsta önskan att bli mamma nu på en gång, och alla killar vill fylla 30 först... så är det *nodsnods*

faktum är att vi faktiskt funderar på barn ganska snart, men det är C som tagit upp diskussionen... och inom 5 år blir det i vilket fall, vill inte vänta _för_ länge om utifall att man skulle vilja hinna producera två om jag nu kan producera alls, det vet jag ju inte än...

• nenne78

alltså, vi vill också börja ganska snart, precis som ni, men det är väl det att man hade hoppats på att få överraska och inte vara övervakad av barnsugna svärföräldrar (mina egna har redan barnbarn via min syster så de är inte lika angelägna) och andra välvilligt menande i min omgivning om jag har gått upp i vikt, dricker ramlösa och längtar efter flygplansmat (!!!)
    Det ska bli spännande och se OM det blir något vad blandningen mellan han och mig blir! *wiiiiiihhh!*

• chai

nenne78
    vilken landsända bor du i, om man får fråga sånt? själv är jag skåning...

det verkar lite som du har samma slags fjärilsfarm i magen som jag (mängder av fjärilar i magen som kittlas från insidan) kul att du verkar så lycklig tycker jag...

*hoppistuds*

• nenne78

OH! Vad roligt! tack det samma! *studsar så gott det går på kontorsstolen*

jag bor i Gävle, men är från Dalarna. (Måste bara förtydliga det för de pratar så fult här och landskapet är platt...)förlåt alla gävlebor - men så ÄR det!

Raj, raj, jag ska hämta Honom i Falun imorgon, han har varit på cykelsemester i Vemdalen! *längtar*

• nenne78

ikväll ska jag försöka fixa
    bordsplaceringsnamnlappar (tidigt som fan, men det är ju alltid kul att få stryka nåt från listan). Vi ska bara göra enkla på samma papper som inbjudan (Sweden bond vit 225 g) med falurött tryck och ett utsansat lönnlöv som vi sen sätter fast i gaffeln. inget som tar dagar att pyssla med direkt, men ...
    hade helst velat ha tackkorten klara med, men det går ju inte...

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5