Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
tack Linnea J! jag tror jag snor din planering... fast krymper tiderna lite eftersom avstånden är kortare här.. och du - våra vigslar börjar samtidigt!!! coolt!
Jisses vad den nya tråden sprang iväg :)
Igår när jag skulle sova låg jag och tänkte på den kommande möhippan som jag vet att jag kommer att få. Jag är 99% säker på att det sker på en lördag, då det är många av mina vänner som jobbar heltid i veckorna + att några stycken bor 30 mil härifrån.
Detta fick som sagt igång tankarna, då finns det bara 9 tillfällen till att ha möhippan på, med andra ord kan det komma när som helst..
Gaah, vill ha kontrollen själv :D
TissTass ... jaa det gjorde den.. det märks att det inte är jättelångt till oktober längre.. själv hade jag exakt 3 månader i fredags och många bollar är på väg upp i luften...
...vad gäller möhippa så har jag strängeligen betackat mig sådan... vill verkligen inte...två skäl: sånt kan bara ske i min hemstad och där vill jag disponera tiden själv. och mina tjejkompisar känner inte varandra så det skulle bli riktigt krystat (eller dumt om någon glömdes bort).
Nja, möhippan har jag faktiskt sett fram emot, fast jag vet att det blev lite problem som jag blev irriterad på.
Min tärna och min svägerska som bor 30 mil härifrån har planerat hela möhippan, men när allt var klart la sig mina vänner som bor nära mig i och ville slå ihop möhippan med min m2b.s svensexa, tärnan anade att jag inte ville det och frågade mig lite försiktigt om det. Och hon hade ju rätt.
Detta irriterade mig då det ofta är så att när man planerar saker här så kommer just de här vännerna och ska ändra dagarna innan det planerade ska ske..
Jag sa till tärnan att hon skulle säga att det är mot brudparets vilja.
Jag vill ju umgås med min tjejkompisar då, inte men min m2b och hans vänner..
Så jag tror att det har ordnat sig :)
Oj man hinner knappt läsa igen allt om man inte är här inne varje dag nu, det märks att det börjar att närma sig den stora dagen för oss alla, det är stor aktivitet i vår tråd, kul!
Nu äntligen börjar inbjudningarna vara klara, första tanken jag hade var att de skulle skickas ut innan midsommar innan alla gick på semster mm, hm hur bra gick det då, idag är det den 1 augusti, ja ja.
Igår satt vi i varje fall sambon och jag och skulle fixa det sista med att skriva adresser, lägga i kuvert, mm
Hur många gånger har jag inte kontroll läst den förbenade inbjudan, sambon har läst den, syrran har läst den, och vad händer i går när jag av någon anledning kollar på den SISTA inbjudan som jag skulle lägga i kuvert, jo jag ser ett fel. Jag har av någon anledning skrivit fel telefonnummer till min syster som är tärna och ska vara lite kontaktperson för gästerna, aaaaaa man blir galen för mindre. Så det var ju bara att riva upp alla kuverten (förökte att ånga upp men det gick inte) och börja om från början. Idag har det inhandlats nya kuvert och nya papper till inlagan på panduro.
Idag ringde de från bröllopsbutiken och sa att min klänning hade kommit, spännande det börjar att röra på sig nu, och hindersprövningen och namnbytet är inskickat. Hur går det för er andra??
Hej oktoberbrudar!
Är tillbaka från semestern och har med mig alla inbjudningarna till jobbet och tänkte posta dom när jag slutar för dagen. Ska fylla i hinderprövningen i kväll som ska skickas imorgon. Fick just veta att vi ska träffa vår präst första veckan i september. Det är en kvinna vilket passar mig utmärkt. Efter det är det dags att få ihop vigsel- och festprogram. Men det ser jag fram emot då jag tycker att det är kul att göra sånt. Inbjudningskorten blev klara i en rasande fart. Inte för komplicerat och inte för simpelt och dom är vi jättenöjda med! Möhippan ser jag däremot fram emot, inte med fasa då jag vet att mina vänner vill att det ska bli en kul dag att minnas.
började skriva en lista med vad jag hade kvar att göra men den blev så lång...
Jodå, inbjudan är skickad för ett tag sedan och än så länge är det ingen som tackat nej. Tror faktiskt att det bara är 6st som inte svarat än. Så det verkar nästan som om alla kommer. KUL!
Min klänning + tärnklänningar har en kompis till mig beställt i USA (halva priset jämfört med här hemma) och den ska hon skicka till mig vilken dag som helst. SPÄNNANDE!!
Skor har jag redan köpt men jag måste nog börja gå in dem snart.. får så lätt skoskav.
Men jag måste snart ta mig i kragen och boka in ett möte med vår vigselförättare (borlig vigsel) för att gå igenom själva vigseln och vad som ska sägas etc.
Vi måste också bestämma vilka låtar vår solist ska sjunga.
Jag måste beställa brudbukett och tid för håruppsättning.
Vi har nog en hel del kvar att pyssla med...
Är det någon som vet vad det kostar med namnbytet? Jag ska ha mitt namn som mellanamn alltså Marie Eriksson Haapala. Tror att jag läste att det kostar en slant att göra det och att det var dyrare före själva vigseln än efter. Är jag ute och cyklar?
Haapala
Jag tror inte att det kostar något i samband med att du gifter dig, men jag kan ha fel...