• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

Tiima - japp! helt rätt! Välkommen till vår tråd! på första sidan i den här tråden finns en liten almanacka, kopiera gärna den och lägg in dig själv!

• onsdag i oktober

Tiima: välkommen till oss
    Börjar närma sig och vi håller väl på att bli nippriga i lite olika grader allihop

• onsdag i oktober

Tidsschema!
    Jag nojar lite över vårat.
    Vigseln är kl: 15.00 men vi funderar på att flytta fram den 1 timme eftersom vi inte vill stressa. Vad tror ni?
    08.30-11.00 frissan
    11.00-12.00 smink
    12.00-14.45 ska hinnas med en del. transport (5 min till fotografering, 10 min till kyrkan)
    mysstund (där jag och P träffas brudklädda första gången)
    fotografering

Tror ni att det blir tight med tid?

• Fru Brorsson

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Hedersbrudar: Ängla (april, fd 14 oktober) & felicia6 (12 augusti, fd 7 oktober)

4 okt - onsdag i oktober
    7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, Afrodite_06, tina14jan, oktoberbrud06, miaan, nenne78, Alekto
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06, Fru Frö, Montalba, Haapala, krille
    18 okt - chai
    21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz, brud 06 oktfd.blir fru 07, Tiima
    28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza, LinneaJ, viktualia
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    2007
    7 okt - höst brud 07

• Fru Brorsson

Ja, tiden går verkligen snabbt! Vi har fixat rätt så mkt nu under vår semester. Vad har ni kvar?

• onsdag i oktober

Hmmm vad har vi kvar? Det mesta handlar väl om att knyta ihop trådarna. Det mesta är uttänkt eller beställt. Har dock flera stora grejor kvar att avsluta.
    Klänningen har kommt till affären - måste dit för att lägga upp den.
    Ringarna - ska på andra mötet med guldsmeden nästa vecka
    Fotografen - planeringsmöte nästa vecka
    Restaurangen - ska träffas för menyplanering nästa vecka

Märks det att vi ska ha semester och bara bröllopsplanera

Vad har ni själv kvar Tiima?

• viktualia

onsdag i oktober - jag är ju en ständigt hungrig person... och jag såg inte nån lunch i ditt schema... tycker f ö att ditt schema ser vettigt ut..

• onsdag i oktober

Ja du lunch. Hade faktiskt tänkt lyxa till det med att småäta hos frisören. Min bästa vän (som är kock)är med mig hela förmiddagen och hon ska ha lite småplock med sig.

Blir lätt illamående när jag blir nervös så innan vigseln tänkte jag äta en banan och drickyoggi. Klarar ingen riktig lunch.

• chai

Välkommen hit Tiima, kul att vi är så många oktoberbrudar trots allt...

onsdag i oktober
    har ett mycket grovskissat tidsschema än så länge, men mitt är mycket tightare...

11.00: frissan (hon gissar på ca 1 timme)
    därefter lunch, sminka mig själv och byta om, promenad till vigsellokalen.
    16.00: vigsel med efterföljande skål och familjen fotograferar oss
    ca 17.00: transport till festlokalen (ca 10-15 min promenad, men vi ska åka nån transport som Cs mamma fixar)
    17.30: Förrätten serveras
    från kl 20: resten av gästerna anländer och tårta och kaffe serveras
    FEST
    01.00: serveringstillståndet tar slut, nattamat serveras, festen tar antagligen slut...

nånstans under förmiddagen ska jag eller C väl antagligen fixa blommorna också, och jag hoppas att vi får checka in på hotellet ganska tidigt, så att jag kan sminka mig och vi kan byta om där...

• Linnea J

hej tjejer!

vår fotograf sa att man inte behöver ha så mkt tid utanför kyrkan.. räcker att ara där 5 min innan eller så.. annars kanske inte alla har hunnit och satt sig.. däremot ska vi ta lite extra tid innan vi fotograferar oss utifall det har hunnit bli halt eller nåt sånt.. så jag tycker nog att schemat låter vettigt..
    vi gifter oss 16.00
    det tar ca 30 min att åka till kyrkan så fotograferingen ska vara klar 15.00
    ta sig till fotot30 min
    klätt på sig senast 14.00
    smink tar ca 1 alltså börja med det 13.00
    hår tar väl ca 2 timmar alltså börja med det 11.00 plus lunch och lite till så då borde jag boka tid till senast kl 10.00!

jag har gjort all min planering baklänges

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5