• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • onsdag i oktober

Idag jobbar jag min sista natt innan semestern. Sååååå skönt.
    Har tre veckor nu och fyra i samband med bröllopet. Dessa tre veckorna blir nästan bara bröllopsplanering. Har medvetet skjutit på det mesta eftersom jag väntat på dessa veckorna.

• onsdag i oktober

chai och nenne78: kul att vi har så många gemensamma nämnare
    Enda felet med dig nenne är att du bor i fel landsände Både jag och chai är ju skåningar.

• okt2006

nenne78: det låter som jättesnugga placeringskort! Påminner lite om våra... Vi kommer ha samma papper som inbjudningarna - ett cremevitt med namnet i brunt. Sen ett självhäftande lönnlöv i guld/brons på sidan. Funderar på att lägga det ovanpå glaset.

• okt2006

Brudar!! Här (Uppsala med omnejd) har björkarna börjat bli gula!! Katastrof! Vad tror ni? Kommer löven falla tidigt i år?

• onsdag i oktober

Hoppas verkligen att löven håller sig kvar. Problemet är väl hettan som har torkat ut allt.

• nenne78

okt2006

OH! Var har du fått tag på löven?? Det verkar ju ÄNNU snuggare

Vissa björkar är gula här med, men jag hoppas att de sitter kvar länge till!!! Men de träd med stora löv verkar då vara tokgröna ännu *dansar regndans*

brud i oktober

vadå fel? kan man bo på riktigt söder om Dalälven??!?!?!?

• chai

nenne78
    låter som snygga placeringskort... jag kommer att ha mörkrött papper, med ett utstansat snirkligt hjärta (samma som vi har lite överallt, tex inbjudningskort och hemsida ) lite samma princip...

och ja, det är klart man kan bo här i söder... du menar alltså att det faktiskt finns bebyggelse norr om smålandsgränsen... har hört ryktas om att det skulle vara bebott men...

YAY!!!
    Idag fick jag bekräftelse från stället där vi ska ha festen... vi landar nu till slut ca 15000 högre än vi hade budgeterat, men det blir precis som vi ville, och det högre priset beror till stor del på att vi kommit på saker som vi inte hade tänkt på innan, som tex bröllopsnatt och mousserande vin att skåla i... och nattamat... doh... hur kan man missa att man behöver boka bröllopsnatten nånstans?

• nenne78

chai

vadå ska ni sova? Vi ska ställa upp en tältsäng enbart för barnaalstrande innan ska vi städa lokalen.

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄEEEEEEE!

Fint med mörkrött papper! Sätter du dem i en hållare eller hur ska du göra?

Gjorde lite olika namnlappar igår. Som om någon av gästerna skulle bry sig hur de skulle se ut... Så nu har jag 4 olika att välja bland! jag ska ju hämta P ikväll (vi ska träffa vår toastmadame yei!) så då får han säga vad han tycker. Han har haft bästa idéerna hittills vad gäller inbjudan och allt. Och då är jag ändå varit grafisk formgivare

Vad tycker du?
    Förutom namnet då:
    *bild på trädet med våra initialer inristade i (vi hade det på inbjudan, en bild sen 1996 och en från ifjol med mossa och allt)

*Utstansat lönnlöv

*Namnet (snirklig stil, Scriptina) utfallande på faluröd platta (hmm, svårt att beskriva).

*Namnet med två hjärtan som också är med på inbjudan och festprogrammet.

pappret är ju vitt antikrandat.

Dagens i-landsproblem

• nenne78

mötte en isbjörn igår på stan, höll på att gå illa. För björnen. Jag hade ju studsar'n med! Sände ett trumtelegram till mor min men hon var på Grönland (iofs heter centrala Malung det så det passar ju in).

• chai

nenne78
    Jag vet faktiskt inte hur placeringskorten ska placeras... har överlåtit hela dukningen till restaurangen där vi ska vara ... gissar att det blir på ett av glasen, eller på tallriken... vi ska bara lämna in bordsplacering, namnlappar och eventuella festprogram till dem några dagar innan, så fixar de resten... de fixar bordsdekorationer i vinrött och vitt också... det räcker för mig... kände att om de fixar med sånt i priset vi betalar, så behöver vi inte lägga ut ännu mer, det är ändå ingen som kommer att komma ihåg exakt vad som fanns på bordet eller hur det var dukat...

så får vi nån överaskning också ju

jag tycker det låter fint med trädet med era initialer, om bilden inte blir för liten så det blir plottrigt... annars tycker jag det är snyggt med utstansat mönster... (det ska ju jag ha ) men det är ju snyggt med något som går igen också, som hjärtana som ni skulle ha på festprogrammet och inbjudningarna... tror din P kan välja nåt bra...

märks att jag är en velpanna va?

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5