Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
ahh those were the days...
fast jag har fastnat lite i att jag fortfarande tror att vi är 17-18 år och: vem ska ta oss på allvar att vi ska gifta oss - nämen det är de väl alldeles för unga för herregud vad ska ni ställa till med nu för något och vad ska grannarna säga - är det någon på BT som har satt griller i huvet på den stackars tösen!!!!???? å så jajustja man ä ju 28, 7 år äldre än vad min mamma var och inga barn heller... hur ska det gååååååååååå!
Jaså inga barn ni iheller!
Alla tjatar om att vi aldrig får tummarna loss till något. Vara 32 år och inga barn än, det är ju inte kloooookt
aircondition: er mat låter jättesmaskig, det kurrar i magen såhär på nattkröken...
onsdag i oktober
ja, herregud. kommer det bara rök ur snorren, eller?? Grejen är att allt tjat gör att jag blir bara så anti! Jag vill inte få barn för att DE vill, så deras pikar får bara motsatt effekt. Men nu har man snart inget kvar att skylla på...
onsdag i oktober
men behöver du ju bara tänka fixat om inbjudningarna ju det är ju inte så farligt...
och vi fixade med lokalen igår, så nu ska vi försöka formulera och ordna med våra inbjudningar... allt är inte spikat, hon ska skicka en uppdaterad offert senast imorgon, efter våra frågor igår, men det verkar bli precis som vi tänkt... bortsett från alla tusenlappar som vi inte tänkt oss skulle gå åt... men det blir nog bra... vi har ju råd...
och så lämnade jag hindersprövningen igår, och fick intygen med mig på en gång... nu börjar det kännas som det är snart dags...
*hoppistuds*
okt2006
Tack!
Hur går din planering? Jag har faktiskt gjort klart inbjudningskorten. Blev kanonfint! Är lite bekymrad över min m2b´s kläder. Han behöver 5xl... Har hört att det finns ett Dressman i Täby där dom bara har från 3xl och uppåt. Så det får bli en tur dit på semestern. Jag tänker mig en egentur för att leta klänning och skor. Har ett himla bekymmer med klänning. Hade ritat ett mönster på klänning, men sömmerskan verkar vara lite omöjlig... hon säger att det inte går! Vad 17 allt gåt väl om man är en riktig sömmerska! Så nu ska jag se om jag kan hitta något som liknar den och sedan "pynta" upp den själv. Tur att det är ett tag kvar!
I tidigare tråd var det någon rolig människa som räknat ut hur många dagar vi hade kvar!
måste boka frisör och make up sbart! GAH! JAg kan inte besätmma mig! Jag har tre olika som jag har valt ut, de kostar alla ungefär lika mycket och jag har bara hört gott om alla. Men det gör det ju inte lättare direkt.
Jag vet ju iofs att det i så fall blir bra hur jag än väljer men... faasen oxå!
chai: visst jag behöver inte tänka på inbjudningarna men när jag skrev hade alla "kloka" människor i omgivningen kommit med kommentarer. Glömt nu
Jag fick hindersprövningen för någon vecka sedan. Kändes på riktigt då helt plötsligt
Bra att det verkar fixa sig med lokalen.
nenne78: Ja, herre Gud det gäller att ducka efter bröllopet. Redan nu måste jag förklara vårt ställningstagande till att vänta med barn typ 5 gånger om dagen.
När jag skulle boka min frisör för 1 månad sedan visade det sig att hon var fullbokad på vår bröllopsdag. Kanske inte helt dumt att ha tre olika att välja mellan
Vilken stad bor du i?
hihi, ducka...
jag gifter mig utanför falun, men jag bor inte där så jag har svårt att gå förbi och känna av stämningen, om man säger så. Bäst att ringa runt nu och kolla så att det inte är uppbokat!