Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Haapala: det kostar inget om du gör det i samband med vigseln. Annars kostar det 1500 kr/pers.
Tack för hjälpen. Då skickar jag in namnbyte i samband med hinderprövningen i morgon.
Viktualia:
Kul att vi börjar samtidigt med vigseln!
Vi har inte heller så stora avstånd men där vi vill ta kort är ca 30 min från kyrkan.. tar i lite bara där utifall bilen skulle gå sönder.. då hinner vi ringa efter taxi :)
ja de börjar verkligen närma sig! SÅÅÅ KUL!
har vi glömt ngt i vår budget?
Kyrka 1 000 kr ?
Pastor 500 kr
bröllopsresa 18 000 kr
Mat och Dryck 10 000 kr (gör själva)
Fotograf 4 000 kr
Transport 2 500 kr
Klänning 1 500 kr (3000 kr gåva)
Underkläder 500-1000 kr
Håruppsättning 2 000 kr
Brudgumskläder 1 000 kr
Trycksaker 2 000 kr
Dekoration 2 000 kr
Kläder tärna 2 000 kr
Brudnäbb 500 kr
Bröllopsnatt 2 000 kr
Presenter 3 000 kr
Blommor 1500 kr
Övrigt 5 000 kr
kyrkan borde vara gratis. tidigare fick man betala för en kyrka om det inte var i den församling man var med i men det har tagits bort. pastorn borde också vara gratis om du inte hyr in någon utifrån men det kanske ni har gjort?
ananrs ser det väl bra ut tror jag.. det är så svårt att avgöra..
pastorn är en kompis till oss så det blir nog en gåva runt 500lappen tror jag...
är ju fortfarande medlem i svenska kyrkan och då är det väl gratis även om det inte är ens hemförsamling?
Caprea - Du verkar fått med allt. Tänker på 2 saker bara. Hur ska du göra med smink? Kostar inte lokalen något?
Idag fick vi reda på att prästen vi allra helst vill ha ska på kurs hela veckan då vi gifter oss. Både hon och vi tycker det är skittråkigt Hon har dock rekommenderat en annan präst som ska höra av sig till oss. Blir säkert jättebra men vi hade ställt in oss på henne.
sminket gör min vän som oxå ska ingå i värdtrion. hon är utbildad på MUS. Lokalen är i församlingen där min fästman är med och ngn summa har de inte sagt, men vi har nog båda tänkt tyst för oss själva att ge i kollekt men bara inte skrivit ut det i budgeten. tack! ska ändra genast! =)
aha då förstår jag med pastorn..
om du med i Sv kyrkan ska det vara gratis..