• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • chai

okt2006
    tack förresten... känner mig lite nöjdare med sidan efter dina kommentarer

• nenne78

chai

det låter som du börjar bli trött i stansfingret.

caprea
    välkommen tillbaka!

Det var perfekt att få prata med vår toastis (f*n, jag stavar t o m som toasits!) hon hade lite bra inlägg. Vi skippar lite grejer för att vi insåg att det skulle vara alldeles för mycket strul.
    Bl a hade vi tänkt ha buss till kyrka och sen till festen. Jättebra idé. Men då måste vi ringa runt och kolla intresse bland alla 100 bjudna om det är nåogn som vill åka. Dessutom kostar det ju en slant och ingen gäst räknar med att man ska fixa sånt.
    sen hade vi tänkt ha tipspromenad som mingel, men som hon sa, 100 papper och 100 pennor...? Jo, det finns andra sätt att mingla på...

Man snöar lätt in i ett hörn (eller är det målar??) och vi kom båda på att vi inte tänkt igenom allt så mycket. Så P föreslog speciella bröllopskvällar då vi bara får prata och fixa grejer till bröllopet ooch inget annat. Känns bra! Annars blir det mest att man funderar lite själv hela tiden och inte kommer fram till något konkret.

shit vad långt det blev!

• onsdag i oktober

chai: hemsidan var jättebra. Fina hjärtan - förstår att du använder dom i massor
    Möjligt att jag är lite trög men jag fattar inte följande mening:
    "Mörk kostym, alternativt högtidsklädsel utan ordnar för den som önskar."

• viktualia

kan inte låta bli att svara "onsdag i oktober".... anledningen till att du inte förstår meningen är att ordnar står i plural -gissar jag. Hade det stått "utan ordensmärken" el dylikt så är nog de flesta med... jag fick läsa det två gånger för att fatta. Ordnar är alltså ordensmärken av typen "mynt i tygband",vilket ingår i högtidsdräkt.

• viktualia

en annan oktoberbrud vill rapportera:

klänning är fixad, solisten tackade ja, toastmasterfrågan är löst, vigselsamtalet avklarat, en lång men inte oöverstiglig "attgöralista" är fixad med bokning av mat, fotograf, blommor och annat....

har tre månader kvar (räknat från i fredags) och känner att jag har koll på läget än så länge..

nästa steg: fixa inbjudningar så att de går ut under augusti månad!

• caprea

Problem:

vi gifter oss kl 14.00
    Här emellan vill vi fota oss, hinner vi det? och är det för mörkt ute då? 7 oktober...?
    middag beräknas kl 17.00

öppet hus börjar 20.00

vi har redan skickat våra inbjudningar o där står det såklart kl 14 men jag undrar om inte 13 är bättre som vi tänkte först? då har vi 3 timmar mellan vigsel och middag, nu har vi bara 2...

• okt2006

caprea: vi har vigseln 15.00 och räknar med att middagen börjar 17.00-17.15. Vi ska fota oss innan vigseln, dels för att gästerna ska slippa vänta och för att dagsljuset är lite bättre då. Kan ni inte tänka er att fota innan istället? Annars låter det som ni skulle kunna hinna med 30-45 min fotografering efter vigseln, det beror ju lite på hur långt ni har från vigselplatsen till festlokalen.

chai: va kul, jag måste testa den där southpark-grejen sen! Jag tror att det blir finast och mest enhetligt med utstansade hjärtan i placeringskorten - så det röstar jag på!

viktualia: hur ser din klänning ut? har du bild?

• chai

onsdag i oktober
    som viktualia skrev så betyder den meningen att vi vill att gästerna ska få välja på de två klädkoderna Mörk kostym och Högtidsklädsel, men att vi inte vill att de som kommer i högtidsklädsel ska ha ordensmärken på sig.

Ska nog ta och försöka göra den meningen mer lättläst

Anledningen till att vi väljer Högtidsklädsel u.o. är att många av de bjudna är studenter och i studentsammanhang är det vanligt med många ordensmärken, så att på baler kan det finnas folk som har så mycket medaljer på sig att man knappt ser fracken under dem...

• viktualia

jag har köpt en nixa 315.... syns på www.nixa.se om man söker på numret!
    är störtnöjd med den, ville ha ärmar eftersom det känns konstigt att ha bara armar i oktober. kände mig verkligen JÄTTEFIN i den!

vi tänker fota oss innan vigseln som börjar kl 16. känns bra att gå direkt till fotografen från smink/hårfixning. Man är nog som snyggast då. dessutom vill jag inte att gästerna ska få vänta på oss... (plus att jag är en hungrig typ som vill ha mat...fniss fniss)

• okt2006

Och så slipper man rinnande mascara och blossande kinder också..

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5