Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Hej oktoberbrudar!
Har skrivit lite på denna länken och lite bilder för er som inte redan varit inne och kikat!
Grattis till er andra 14/10-tjejer!
Kram,
Anna
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1908997.html
ak76 - jag har varit och spanat och det är så ROLIGT att se oktoberbrudar som fruar!!! hi hi!
Satt igår och räknade på hur mycket vin mm vi ska köpa. Vi lyckades räkna ut hur mycket som kan tänkas gå åt till mingel, middag och avec, men sen till baren tycker jag att det är svårt.
Skulle tro att vi är ca 65 personer som dricker, och vi ska inte ha någon starksprit i baren, bara öl,vin och cider, fri bar.
Vad tror ni hur mycket går det åt??
Hejsan alla oktoberbrudar,
Nu är även jag gift. För första gången fast jag är 42. Måste erkänna att det känns lite märkvärdigt! vi hade en alldeles underbar dag. Frukost tillsammans. Sen till frisör + sminkning för både mig och mina två döttrar som var näbbar. Till fotograferingen som var jätterolig att göra. Superfotograf! Till kyrkan. Allt där gick över alla förväntningar. Prästen Christina Åkerman från Gla Uppsala församling var suverän (vi gifte oss i Vaksala Kyra) i Uppsala. vår solist som sjöng och spelade gitarr. (utan dina andetag/Kent samt Jag ger dig min morgon) Han gjorde det så bra så att Marskalken kom av sig och applåderade fast man kanske inte ska i kyrkan. Festen var så rolig det har rasat in mail idag med små påståenden om den roliga festen.
Nu väntar dykresa till Thailand i mitten av November så det ser vi verkligen fram emot. Tänkte lägga in våra bilder senare i veckan när vi har fått ihop allt. Vet att det är bra för alla blivande brudar att titta på sådana för att få uppslag till sitt eget bröllop.
Kramar från en lycklig Marie Eriksson Haapala
Grattis Marie!!
Vi ser fram emot era bilder och hoppas att ni får en fantastisk resa till Thailand när det är dags.
Lycka till i framtiden!!
Grattis Marie! Väntar med spänning på bilderna!
Kram,
Grattis Marie (Haapala)!!!!!!! Visst är det coolt att vara gift!!
Och ak76, skrev även ett litet inlägg i din tråd, men ni var verkligen hur fina som helst! Grattis igen!
Häftigt att det börjar rassla till med en massa fruar nu, det som låg så långt borta ett tag där i somras...
Visst känns det otroligt att man helt plötsligt är "på andra sidan" av den där Dagen D som härjat så länge
Jag myser fortfarnde med semester efter bröllopet som var 4 oktober. Tar det bara lungt och myser med min MAN. Har inte fått några bilder än men är så nyfiken. Ni andra är ju såååååå fina. Ett stort grattis alla nyblivna fruar. Lycka till nästa gäng ut
IOR1 - apropå drickan:
vi har räknat på 1 glas förrättsvin, 2 glas varmrättsvin, 1 glas efterrättsvin, kaffe, 4 cl avec och 1,5 starköl per alkoholkonsumerande person. Vi har helt enkelt räknat igenom gästlistan och gissat att 40 av 75 kommer att i större och mindre mängd konsumera alkohol... resten är barn, gravida, ammande bilförare...
har gjort provuppsättning idag. SÅÅÅÅÅ stiligt!!! *nöjd*
Jaha, då var man gift!! En helt FANTASTISK dag och kväll. Allt var UNDERBART!! Det var nästan lite för perfekt...
Jag får återkomma med en mer detaljerad beskrivning av våran dag senare, när jag hunnit smälta allt...
Vädret var helt underbart och vi kunde ha vår vigsel ute på terrassen med utsikt över havet. Våra gäster efterlyste solkräm i stället för filtar..
Middagen och festen blev hur lyckad som helst och vi ville verkligen inte lämna festen men till slut efter en massa dansande begav vi oss till vårt hotell och somnade med ett stort leende på våra läppar.
I dag kom vi tillbaka efter en natt på SPA med massage och ansiktsbehandling och en massa snack om bröllopet.
Vi har redan fått tillgång till en del foton som jag har lagt upp på denna länk:
groups.msn.com/tillyochhenke/14oktober2006.msnw