• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Fru Brorsson

21/10

Så nu har jag precis kommit hem från min sista arbetsdag innan bröllopet! :)

• viktualia

nu har jag ÄNTLIGEN lyckats ringa paret som är fotokunniga och frågat om de kan tänka sig att fota under vigseln... det var killen som svarade (jag är kompis med båda) och de skulle fundera på saken. *håll alla tummar*
    ALLA andra alternativ är sämre av en massa olika skäl.....

• okt2006

viktualia: har de egentligen några skäl att tacka nej? Håller tummarna>!

• viktualia

28

det vet jag inte... kompisen var vansinnigt trött efter en hård helg och orkade nog inte ta ställning just nu.... njaaa de känner nog en viss press så de säger nog ja... och jag hoppas att de verkligen VILL... klurigt det där med att be om hjälp....

sitter förresten och råkämpar med festprogrammet. det närmar sig.. men färdig.. näee det är det inte....

• lana2810

okt2006- Vackra bilder!
    okt2006 och nenne78- Har försökt lansera era gästboksidéer men sambon tycker det är tramsigt Det lutar därför mot fotoalbum där de får skriva något vid en bild på sig... Tack ändå får alla förslag och erbjudanden!
    Viktualia - det blir psalm 596 och 411 och ingeting annat (som jag yrade om i fredags).
    LinneaJ- Soltider har vi tipsat om i den här tråden, men nu är det väl så nära att man kan titta ut Observera att för oss som gifter oss den 28/10 ligger de soltiderna en timme fel som vi fick fram på www.vader.se/soltid.asp
    (Kolla soltiden för den 27:e)

• okt2006

lana2810: det kluriga med det är att man inte vet om man har fått kort på alla, men om någon tjatar tillräckligt mycket så kommer nog folk ihåg att vara med på bild ändå!

• viktualia

596 var ju väldigt fin också!

Vickan sitter hemma och jobbar... *inte stressa de sista veckorna innan bröllopet*
    Jag ska till frissan och bli klippt, färgad och provuppsatt idag - skoj skoj!!!

• okt2006

vickan: vad blir det för färg? Har du funderat på vilken typ av frisyr du vill ha? Ska du ha slöja, blommor, tiara eller liknande?

• viktualia

min naturliga hårfärg är en jättefin variant av mörkblont/ljusbrunt/cendré - är usel på att beskriva hårfärger... Även om jag är nöjd med den så är det skoj att färga lite. Så jag tror att det blir slingor i överhåret i ljusare toner och några i underhåret i mörkare toner. Detta kanske inte mest för bröllopet utan för att det är dags att piffa upp mitt hår.

Till bröllopet vill jag ha en blandning av uppsatt och hängande. Ingen tiara, slöja eller blomma. Bara mitt hår. Vill inte ha hår hängade i ansiktet - eftersom jag ALLTID annars har det... utan uppsatt så att ansiktet är fritt men hängande i bak och lite på sidorna. Gärna lite lockar och jox. Blir spännande att se vad frissan åstadkommer med en sån beställning. I just DET hänseendet är jag INTE nåt kontrollfreak.... jag litar på proffsen och min frisersalong har bara riktigt duktiga medarbetare!!!

• Fru Brorsson

21/10

Verkar som att det blir regn på lördag för våran del! :( Får hoppas på att det vänder!
    Är lite småsnuvig, men det är väl så man är under hösten, får hoppas att det inte blir värre.

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5