Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
kalla mig gärna bridezilla eller hispig.. men gissa varför vi gör ALLT själva... hm...
EXAKT. Detta var det enda vi lämnade ifrån oss... Inte bra för mitt kontrollbehov. Skulle inte ha lämnat bort det om inte vårt idiotiska skrivare lagt av i sista sekund. Men...en viktig läxa blev det...
näeee vilken mardröm.... isch! och framförallt att hon inte skäms... pinsam tantalona!!!!
Du har rätt som alltid, viktualia. Och ja, man ska banne mig vara en bridezilla med sjukligt kontrollbehov, det straffar sig då man inte är det.
(Inte är jag bitter inte...*muttrar*)
Mitt motto är att om jag inte är säker på att en person kan göra något bättre än jag, så kan jag lika gärna göra det själv!
Men sen blev jag ju sjuk av bröllopsstressen också, så jag förordar ändå inte att göra allting själv!
Usch MiaMoore, vilken dumming till svärmor! Nu vet ni verkligen var ni har henne.. Försöka att fokusera på allt som blev så himla bra istället, och glöm festprogrammet. Det är ändå bara en liten del i en enormt stor dag!
fnys... var man inte bridezilla så blev man det nu....
jaja... min svärmor är jättegullig och har inte EN ENDA arbetsuppgift i bröllopsplaneringen (utom att hjälpa till att duka och då är jag på plats också) och min egen mamma har redan fixat sin uppgift : att sy löpare och jobbar på sin andra, självpåtagna, uppgift: att se till att mina två mormödrar 90 resp 93 år kommer till bröllopet.
(har två st mormödrar pga historiska förklaringar... min andramormor tog hand om mamma och moster när mina biologiska morföräldrar av olika skäl inte ville/kunde ta hand om dem)
Ok, nu ska jag försöka sammanfatta vår helt UNDERBARA dag! OBS! Det kommer nog att bli ganska långt..
Lyckades somna med lite pirr i magen vid kl. 23 på fredagen. Vaknade kl. 06.00 och var klarvaken. Ingen idé att ligga och försöka somna om så det var bara att stiga upp. Kl 8.15 körde min blivande mig och mina tärnor ner till ett hotell i centrum där vi skulle ladda med en riktigt hotellfrukost. Det var MUMSIGT!
Kl. 9.30 var det dags hos frisören. Jag hade varit där tidigare och diskuterat hur jag vill ha uppsättningen och slutresultatet blev mycket bättre än jag någonsin kunnat tänka mig...
Kl. 12.15 var det dags för sminket och det är jag jätte glad för att jag gjorde hos ett proffs. Det syns verkligen på bilderna att hon lagt en bra grund.
Kl. 13.00 bar det i väg hem till mina föräldrar för lunch (spaghetti & köttfärsås)och sen påklädnad. Kl. 14.30 var det dags för fotografering. Solen sken och det var säkert upp mot 20 grader i solen.
Kl. 16.00 smet vi in i ett rum i slottet och gömde oss tills alla gäster var på plats.
Kl. 16.30 började vigseln ute på terrassen med havsutsikt och strålande sol. Min man stod framme vid vigselförättaren och jag gick in efter mina tärnor med min pappa. Solisterna sjöng samtidigt "Kärleken förde oss samman". Åhhh... det här är helt klart bästa minnet från hela dagen. Det var så fint och min man hade tårar i ögonen..
Vigseln var super fin med två dikter och två solosånger.
Efter vigseln var det samling av alla gäster på trappan framför slottet för fotografering. Sen mingel på terrassen i solen i ca 45 min.
Middagen var perfekt, utsökt mat, lagom jätte fina roliga tal, sånger och spex.
Brudvalsen (som inte var en vals utan foxtrott) blev kanon. Vi hade ju tagit ett par lektioner innan.
Kanonfin tårta med vitchoklad, vaniljpanacotta och passionsmousse. MUMS!
Sen var det party hela natten lång med en super bra DJ som höll alla på dansgolvet fram tills kl. 02.00.
Kl. 01.50 hoppade vi in i en taxi. Ville egentligen inte åka men man ska ju ge sig i väg när festen är som bäst!
Checkade in på vårt hotell och hade en mysig bröllopsnatt efter att min man plockat säkerligen 500 hårnålar ur min frisyr.
Dagen efter åkte vi i väg på SPA med övernattning och behandlingar. Det kan jag verkligen rekommendera om man inte ska ge sig i väg på bröllopsresa direkt.
För att sammanfatt vår dag så var den HELT PERFEKT och jag skulle inte vilja ändra på något..
MiaMoore
Jepp, den är från KiK. Heeeelt underbar
Min far sjabblade med vårt festprogram då han skulle skriva ut det... dock inte lika illa som din svärmor. Att dom inta ska kunna låta bli att pilla! Som tur var var det nog bara jag som märkte det.
grattis än en ågn tilly!
Låter som en fantastisk dag!!!
miamoore
vilken jäkla tant! Jag hade blivit vansinnig! Det är klart att det lätt blir fel men kan hon inte erkänna det och be om ursäkt är hon en ";@%&!/
Min enda grej som jag stör mig sjukt mycket på hade inte något med planering eller delegering att göra, utan mest min svärfar. Han kunde som väntat inte vara taktisk (men han höll god min länge).
Dock sa han mitt på dansgolvet, med en hand om min ena skinka, att han tyckte det var onödigt att slänga ut pengar på en sån här fest, när vi istället kunde gjort roligare saker för pengarna och istället gett honom de han vill ha (underförstått barnbarn). JAAAAAAAAAAAA det är ju DÄRFÖR vi ska skaffa barn. För att qkhuvet svårfar vill ha. Att jag inte tänkt på det.
Det finns inte ord för hur jag tycker den gubben är, så jävla sorglig! Och min stackars man ( ) kämpar så för att få bekräftelse från honom men allt man får höra är att man gör fel eller skulle gjort på ett bättre sätt - dvs som HAN skulle gjort det. AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGHHHHHHHHHH!!!
kära nån nenne.. såg inte det här inlägget förrän nu... vilket svärfarsskrälle!!!! *my godness*
och en allvarlig fundering: Tror att han det blir fler barn för att ni lägger ca 70 papp på något ANNAT?!?!? Gubben måste ha fel i skallen... det kostar inte pengar att pöka...
Eller VAD i hela friden syftade han på?!?!!? Gubbstrutten kunde väl ha skippat att komma om han tyckte att ni satsade fel.... men allvarligt talat fattar jag fortfarande inte vad en besparing skulle göra för fertiliteten?!?!?!?! För han förutsätter väl inte att ni måste ta till privat fertilitetsklinik för en vansinnigt massa pengar bara för att leverera barnbarn till HONOM?!?!? Eller??? Har jag missat nåt??