• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

förresten.... när jag ändå är igång och eldar upp mig... den som börjar yra om barnalstring på mitt bröllop... tjaaa den lär SJUNKA i mina ögon.... (kan inte släppa tanken på kompisen som är steril och på vars bröllop det skämtades friskt om ungar.... (näe det är inget som ALLA visste.. men man kanske kan vara lite taktisk ändå) KLANTAR!!!!)

• nenne78

viktualia
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Skönt att få medhåll, min P tittar bara lite medlidsamt och tycker nog mest synd om sin pappa som inte kan föra sig.

• nenne78

nä, han har nog fått det där med insättning om bakfoten.

• Linnea J

svärföräldrar kan vara bra jobbiga!! tyvärr så får man ju dem på köpet.. min tröst är att min sambo hoppas på att han inte blir som sin far(och det tror jag inte!) utan att nämna en massa för så konstig(läs knäpp) som nennes svårfar är han inte..

jag håller dessutom med viktualia från några sidor sedan..dumma nenne och okt2006, nu måste jag göra om de få gästpresentationerna jag har gjort.. vissa känner man ju inte så bra men kompisar kan man ju iaf göra något roligare med.. och syskon utan att skämma ut dem..

• Linnea J

nenne och okt2006, jag hoppas ni förstår att det är min ångest som talar när jag skriver "dumma" för ni har bra idéer men jag är så knäpp så jag tar in och vill göra minst lika bra...

• Fru Brorsson

21/10
    Hur påverkar regnet er andra som gifter er på lördag?

• MiaMoore

Åh, puss på er alla brudar som förstår mig och ger mig stöd i min ilska gentemot svärmorsan! Det är så skönt att läsa era reaktioner på det hela, och slippa känna att jag överreagerar helt.

Jag kände mig hemsk som misstrodde henne innan och inte var säker på att hon skulle klara det hon erbjöd sig att göra, men hon var så 100% SÄKER på att hon skulle greja det. Jag vill ju inte vara oförskämd och misstro i onödan, utan tänkte att jag är tvungen att lita på att hon grejar det då hon säger det... Man lär sig av sina misstag...

nenne78; kanske ska vi starta en ny tråd där vi kan ondgöra oss över korkade svärpäron? *s* Som tur är är min svärfar fantastisk, men svärmor ligger pyrt till hos mig tills vidare.

svarta; jag gillade verkligen rosetten på din klänning. En sådan där detalj som gör det lilla extra och det gör så mycket!

viktualia; var en bridezilla, och behåll kontrollen. Då blir det rätt. (dessutom har jag förstått så pass av dig att du är en erfaren festfixerska, och då har du ännu större anledning att ha full kontroll på DIN dag)

okt2006; jag vet att du har rätt, men samtidigt blir jag så arg då hon inte ens kan erkänna sitt misstag och vara lite ödmjuk! Om jag hade tagit på mig en sak och inte rott iland med det hade jag haft råångest, men tydligen är hon inte så. I övrigt var det en fantastisk dag och ett underbart stort steg vi tog, men jag är så besviken på tanten. Och långsint...:-/

• viktualia

MiaMoore - fram till den stora dagen är det jättelätt att ha all kontroll... klurigare när jag sitter bänkad på frisersalongen och blir fin... men förhoppningsvis finns det inte så mycket utrymme för hyss då... ha ha ha

Linnea (och nenne och okt2006) - min söta m2b har under kvällens gång hunnit krascha vår ena dator och få liv i den igen... alltså har jag inte hunnit göra något förrän nu... få se om jag ids ta tag i frågan.. hm... (skriva om gästpressarna alltså)

• lana2810

Vad fina bilder som trillar in på alla ! Grattis på er allihop!

Här är en till som får prestationsångest av spirutella gästpresentationer. Vi krafsade ner våra under bilresan i helgen, men de behöver nog finslipning.

Angående svärföräldrar så är mina svärföräldrar egentligen goa, men svärmor är väl stressad nu. Hon måste ha stenkoll på allt och har gjort festen till sin, vilket stör mig. Härligt att hon vill hjälpa till, men helheten kan gärna vi stå för. Och jag hatar alla hennes MÅSTEN. Men jag ska vara snäll, sambon får värre svärföräldrar. De engagerar sig dock inte det minsta i bröllopet.

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5