• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Linnea J

min mamma är mkt värre än sambons.. hon är sån här.. så brukar det ju vara.... jaha ska ni göra så...
    men för det mesta får jag med henne på mina idéer.. när ajg säger att de tär så vi gör.. vadå brukar? jag göra som alla andra?! när har det hänt???

ibland kan jag ångra att jag valde den mer traditionella klänningen men lika ofta och lite till tycker jag att jag har valt helt rätt!!! det är en del trad bakom flera av mina beslut eftersom jag annars kommer att ångra mig tror jag...

jag håller även med.. vilka fina bilder som trillar in!! mkt kul att se alla!

• chai

Imorgon är det dags!!! wheeeeeeeeeee....

*hoppistuds*

i festprogramsdiskussionen kan jag inflika att vårt festprogram består av ett enda a4-papper... vikt på mitten och sedan igen, så att det är stort som ett vanligt vykort, på ena sidan av pappret står våra namn och datumet i ena "rutan". På andra sidan står menyn i en ruta, lite riktlinjer, och info om hur vi träffades i nästa, och i de två sista rutorna har vi klämt in fyra sånger med bröllopstema... klart!

inga presentationer att ha ångest över, och inga papper som ska häftas och komma i rätt ordning heller...

• nenne78

grattis i förskott chai!!!!!

Vi hämtar vår nya bil imorgon, och de har bytt till vinterdäck på dem, för de har varnat för snö på torsdag här. YEI! Jag älskar snö! Men för er som har ert bröllop kvar hoppas jag på sol i massor, såklart. Fast snö i brudkronan måste ju betyda dundertur?????

• viktualia

heja chai som gifter sig idag! Trumpetfanfar och grattiskram!

själv jobbar jag hårt på att inte yppa ett ord till karln om att han ska svensexas imorgon....

• Anna25

MiaMoore: Gud vad trist med festprogrammet! Försök dock att glömma det, gästerna hakade nog inte upp sig på det lika mycket som du!

Chai: Lycka till idag!

Bara tre dar kvar för mig, pirrigt men på ett positivt sätt. Har precis varit och byggt naglar för första gången och det ärr så ovant! Svårt att skriva på datorn... Nu oroar jag mig bara för vädret. Hörde att det finns regncapar som man bara trär över huvudet, hur tänker ni gardera er? Kanske räcker det med paraply vi ska inte gå så långt, andra skor kommer jag att ha med i alla fall.

• nenne78

det regnade ju när jag gifte mig, så vi fick fotas inomhus (vi fick låna lokstallarna... ) och sen när vi stod på kyrkbacken började det ösregna. Vi klarade oss med ett paraply, man tänker inte ens på att det regnar!! Jag hade t o m hyrt en sjal för att inte frysa, den hade jag på mig 2 minuter innan jag hoppade i bilen från frisören, sen åkte den aldrig på igen.

• viktualia

nenne - skönt att höra att du skippade ytterplagg.. satsar på samma visa tror jag.. om det inte blir ruskigt kallt...

(måste f ö meddela att du är saknade i struntprattråden.. mycket dumheter på liten yta som vanligt... fast du kanske har varit seriös och arbetat idag?!?)

• nenne78

japp, arbetar hårt som f*n. Står i bokbinderiet och rullar affischer till 160 butiker. Kul i jul. Nu ska jag cykla hem!

• MiaMoore

Anna25; Du har rätt. Och jag är lite arg på mig själv att jag inte kan glömma det, men det var så trist eftersom jag kämpat för att få ihop det. Är man perfektionist så är man. :-/

Grattis till chai!!!

Så vilka är det som står på tur att bli fruar i morgon?

• Linnea J

mina härliga arbetskamrater kom och tog mig nu ikväll.. de tre jag jobbar med kom och plingade på och jag trodde det var mamma och svärmor som kom för att klippa rispåsar.. sen blev det klänning och slöja(inte de snyggaste eller senaste modet) och ögonbindel.. när vi kom fram var där fler från jobbet och det blev bowling och tacobuffé.. jättekul kväll och jag får extra sovmorgon imorrn!!!
    en tervlig kväll som kändes väldigt avslappnad..

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5