Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
samma här, flinade hela vägen till jobbet så om jag hade haft gångjärn i nacken hade övre delen av huvudet trillat av.
Fick hem alla presenter igår och vi fick så himla bra saker! Mest presentkort på Ticket (I like!) och kontanter (yei!) men även en moccamaster, vin- och chokladprovningsinbjudan, egenhändigt smidd ljusstake, skålar och en hel del andra nyttoprylar (men allt var i vår smak ) men det bästa av allt var nog vinraden i Frankrike från mina föräldrar med tillhörande 6 flaskor vin från den raden samt en vistelse på vingården.
Imorgon smäller det för en hel drös till - NJUT AV DAGEN TJEJER!!! Och av era män
Jag tänker också på 7 oktober hur ofta som helst...
Nenne78: va kul att ni fick så bra saker! Vi fick också nästan bara bra grejer (la ni märke till "nästan"...?). Framförallt fick vi mycket pengar till vår bröllopsresa som blir till New York nästa höst. Vi fick även ett presentkort på en helikoptertur runt frihetsgudinnan!! Fatta va coolt! Sedan fick vi lite fina muggar och glas (bl.a. sherryglas från min mans kompis som är glaskonstnär). Vi fick en spa-helg också! Våra underbara vänner som var med när jag blev sjuk (av bröllopsstress) vill att vi ska vila upp oss och ägna oss åt varandra. Det ska vi göra när det blir mörkt och kallt...
(nu fick hag plötsligt en känsla av att jag skrivit detta förut i den här tråden - ber om ursäkt i så fall..)
21/10
Igår var vi hos min tärna. Bestman och hon provade sina kläder och det blev skitbra ihop!!! :)
vi fick ju en hel del av våra presenter på lysningen i lördags... en massa sällskapsspel, vilket vi hade önskat... och pengar till resan, och så champagne och choklad och annan vardagslyx... och under upplevelser faller väl tält, sovsäckar och två övernattningar på camping in skoj... så jag tror att det enda vi fick som inte var från önskelistan var en kokbok och två temuggar, men jag samlar ju på både temuggar och kokböcker så jag blev glad ändå...
och temuggarna var designade av tjejen i paret vi fick dem av, så de är verkligen lite speciella också...
och så har vi av mina vänner fått en hemlig upplevelse... vi får veta datum senare, och vad det är får vi inte veta förrän det är dags... spännande!
Stort LYCKA TILL alla som gifter sig imorgon!!
På vår front planerar vi vidare i vår takt (som är i otakt med de flesta av er andra):
Vi har nu hittat psalmer med perfekt text för oss. Fullkomligt okända, men vi struntar nog i det.
Vi struntar i brudkornan. Nu ska jag bara bestämma om jag ska ha tiara/diadem eller inte, slöja eller inte.
Blommor är beställda. Härligt höstigt.
Shoppinglistan för helgens tysklandsfärd är gjord. Det bästa med längre bilresor är att man hinner prata så mycket! "Vem är vem" i bilen kanske?
hallå höstbrudar!
vill någon här ha hjälp med något så säg till, t ex gästboken (lana2810)
Det är bara för mig att skriva in era namn och kanske ändra lite i texten, och skicka en PDF som ni själva får skriva ut. Gäller endast under begränsad period och endast i samband med oktoberbrudars giftermål 2006.
Oj oj brudar!! Vilket erbjudande från nenne78!! Passa på!
lana2810: vi gjorde också gästpresentationerna under en lång bilresa - jättebra sätt att vara tidseffektiv och dessutom är det kul! Vad ska du ha i din bukett?
Sötnos!
Nenne, du är genomrar!
Jag ska nog involvera sambon i det här med gästbok också. Kan ju vara bra att veta hur han ser på saken. Det var ju ändå han som proppsat på gästbok. Jag återkommer!
Det blir nypon och eklöv i brudbuketten, bland annat.
Jag hade också färgade eklöv i buketten, det är supersnyggt!! Vi hade nypon i bordsdekorationerna, det blev väldigt bra.