Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Grattis nenne78!! Visst är det en overklig känsla?
Vi har också spräckt vår budget... Hade räknat med 2 serveringspers men cateringfirman ringde dagen innan och sa att det aldrig skulle gå - de måste vara minst 3. Vi gick med på det och sen drog middagen ut på tiden, så kostnaden blev 6700 kr istället för typ 3000 kr som vi räknat med...
Plus lite annat smått och gott som drog iväg. Suck. Inte så mycket att göra åt i efterhand.
Vi har i alla fall en j-a massa alkohol att sälja tillaka till Systembolaget... :_D
Hej alla oktoberbrudar och den 14/10 brudar i synnerhet!
Jag gifter mig nu på lördag!!!
Hämtade vigselringen igår. Dock på gränsen till för stor nu då man pressat kilona den senaste månaden, men #bling bling#, vad gör väl det?
Den glada nyheten är att det ser ut att bli vackert väder till helgen. (En sak som jag hängt upp mig mycket på och oroat mig över då det ju är en sak som man absolut INTE kan påverka.)
Lycka till i helgen, alla!
Tjejer... är det någon som har skapat en bra "kom i håg lista" inför själva dagen D? Typ vad man ska ha i handväskan, att man inte ska glömma slöjan till frisören, extra par skor m.m.
Sitter och funderar nu men det står helt still i mitt lilla huvud... (kan bero på förkylningen...)
LWI: du har rätt i att man inte kan påverka vädret, så det är ingen idé att oroa sig! Det enda man bör tänka på är att ha ett altenativt ställe att fotografera på, om man tänkt vara ute. Vädret spelar inte så stor roll en sådan dag - lycka till och passa på att njuta!!
nä hade ingen lista, vilket resulterade i:
*lämnade slöjan hos sminkösen, fast jag hade behövt den hos frissan. Som tur var öppnade de efter 45 minuter så vi behövde inte använda någon annan.
*åkte ifrån slöjan hos atlején när jag hade hämtat klänningen, men hon sprang ikapp oss. Hon ringde igen 10 minuter senare och sa att jag hade glömt mmin påse med skor och underkläder, så jag fick springa dit igen.
* glömde ringarna i ryggsäcken kvar hos mina svärföräldrar, men Ps bror kom ändå in och käkde med oss så då tog han med den.
Hade bestämt mig för innan att jag inte skulle ha någon lista som skulle kunna stressa mig. Iofs blev det lite tokigt eftersom jag glömde de där grejerna, men allt går att lösa, man blir gift ändå.
Hade ingen handväska heller. Vet inte vad jag skulle ha haft i den. Säkert något som jag kunnat glömma kvar i lokalen ändå...
Tilly78 - Vickan har ALLTID en komihåglista... fast den ligger hemma...jag planerar ju inte bröllop på arbetstid *asgarv*
försöker komma ihåg det ikväll!!!
Såhär såg mina listor ut:
I BRUDVÄSKAN
fickspegel
smink
ögondroppar (blir torr av att ha linser länge)
linser
glasögonfodral
plåster
mobil
pengar (till taxin)
insulin (inget att rekommendera om man inte har diabetes )
kamera
ipren
TA MED TILL HÅR- & SMINKTJEJEN
klänning
underkjol
skor
sjal
lösnaglar
tiara
smycken
lunch
weeeeeh! Snart är det lördag igen *nynnar på Norrlands Guld-reklamen* och nästa par ut! Lycka till brudar och glöm inet att stanna upp flera gånger under dagen och insup alla intryck! Minnesluckor kan uppstå...
Imorgon ska vi till min mans(!) syster och titta på deras film från i lördags! Och idag kom en cd med bilderna som svärfar tog. Ska dock vänta med att kolla på bilderna tills min man(! igen) kommit hem från jobbet. Och i helgen kanske vi åker till mina föräldrar och kollar på deras bilder!
JIIIHOOO!!
okt2006
spännande!!!! Då får man uppleva allt igen, och igen och IGEN!
Vi hade en laptop med på festen där några laddade över sina bilder, men vi har inte sett alla än. Och filmen hämtar min man (coolt, va??!!!!) ikväll, så den ska vi kika på i helgen... Vi hade flera filmkameror, och hans yngsta bror hade tydligen ett BIKTBÅS där gästerna fick en massa frågor om oss.