• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Fru Kroon

Okt2006 och Caprea gud va fina ni var!!! Så kul att det börjar trilla in lite bilder och bröllopsberättelser även i vår tråd , nu är det verkligen på riktigt vår månad är här.

Grattis till er båda!!!

• viktualia

28

okt2006 - skönt att höra att du var nöjd med dagen ändå! själv stormade jag runt halva stan efter div bröllopsprylar och shopping var inte överlattjo i lördagens trista väder... isch!

LinneaJ- stora projekt som återstår:
    -festprogrammet kom jag kanske en fjärdedel med igår. jag bara bestämde mig för att NU skulle det göras... "nån annan" undrade var kraften kom ifrån.. inte vet jag.. snyggt är det i alla fall hittills

-bordsplaceringen är nog bara påbörjad i min skalle. 72 pers ska placeras ut och jag har en bild av hur. Min m2b ska göra en karta i datorn och jag får vänta på det... *otålig*

-mingellekmanus måste skrivas - inte ens påbörjat... tar nog det ikväll

- lördagens logistik är INTE färdigplanerad... tex.. vem och hur ska tårtan komma till rätt plats i rätt tid på rätt sätt?!? *hm*

- övertalningsprojekten handlar bland annat om att förklara för min kära karl att han INTE ska köra till Arlanda utan att vi ska ta tåg och taxi... går sådär hittills...

- smågrejor att fixa... hm... boka bordsdekorationer, göra bordsplaceringsskyltar (dvs servettringar), skriva ut vigselprogrammen, scanna bilder till festprogrammet, trycka festprogrammet... tjaaa... ids inte lista mer.. jag är ju på jobbet nu... blir svettig vid tanken.. ha ha

Nej, det är lugnt, jag hävdar fortfarande att läget är under kontroll och att jag inte är nervös än. Och magkänslan bekräftar detta!

• aircondition

28/10
    Det mesta börjar kännas klart. Har maten kvar att göra förstås. Alla inköp är klara. Igår fick jag också låten jag spelat in till älsklingen! Jag har ju sjungit in "aldrig ska jag sluta älska dig", som jag kommer att överaskningsspela som intro. musik utan att han vet något. Det låter riktigt bra, tycker jag (och han som spelat in den också faktiskt!) Intet öga kommer att vara torrt!

• lana2810

Caprea o Okt2006
    Vad fina ni var!! Grattis! Vad roligt att få lite ansikten på folk i tråden!
    Skönt också att ni skriver här efter bröllopet. Jag fick annars lite "10 små negerpojkarna" -känsla. För en som gifter sig bland det sista gänget i månaden får ju se er alla andra falla ifrån.

Vi har mycket kvar, men jag har ju ledigt hela sista veckan - så jag har oceaner av tid!
    När jag hämtade hunden igår hos blivande svärmor efter en lång och ansträngande arbetsdag drog hon in mig för bröllopsplanering. I en blandning av extrem trötthet, hunger, PMS och blodsockerfall hanterade jag inte det så bra, är jag rädd..
    Hon gör verkligen massor av vår bröllopsplanering och jag borde vara enbart tacksam, men det blir lite jobbigt med alla hennes MÅSTEN och hennes listor. Jag tycker ju att jag bestämt en massa redan och tycker inte att hon måste bestämma om hur det ska dekoreras etc. Igår hade hon dessutom gjort diverse beställningar av fel mängd och sort, eftersom hon inte lyssnar eller snarare för som hon vill.
    Åter till frågan om vi har mycket kvar.
    Vi har allt vad trycksaker heter kvar inkl bordsplacering och vem är vem, resten (känns det som, på gott och ont) sköter svärmor. Jag ska bestämma brudbukett i veckan (det ska jag göra själv!) och ge klartecken till musikerna vad gäller musikval. Mest akut är att göra handlingslista klar på alkohol så att vi kan förbeställa för vår Tysklandstur till helgen.
    Förresten, jag har inte bestämt om jag ska ha krona och/eller slöja än. Eventuellt måste jag således köpa slöja...

• chai

Karamell
    vi gifter oss borgerligt, fast inte hemligt och lite mer än 2 minuter på rådhuset... en kompromiss för att inte Cs familj ska bli alltför besvikna... de hade helst sett en kyrklig vigsel liksom...

en vigsel är lika speciell oavsett hur den genomförs... tycker definitivt ni ska ta hela dagen till att ta hand om varandra och göra det till ett speciellt ögonblick för just er... sen följer ni ju upp med en SPA-weekend, så inte blir det någon "på väg hem från affären-upplevelse" inte...

Min far gifte sig borgerligt, 5 minuter på rådhuset för ett par år sedan, och det var definitivt romantiskt... jag och min styvbror var vittnen... sedan hade de en middag med vänner och lite släkt senare, för att fira, och det blev jättebra....

hoppas att du känner dig lite lugnare nu...

• chai

Vi hade lysningsmottagning i helgen och det var jättelyckat!

vi hade 50 personer totalt hemma hos oss, och under någon timme var faktiskt alla där samtidigt. Alla vi har pratat med efteråt har haft trevligt och tycker det var jättebra att få träffa folk litegrand innan bröllopsfesten. Och framförallt fick vi chansen att träffa de släktingar som inte har möjlighet att resa ner på onsdagen...

----------
    18 oktober

• Fru Brorsson

Jag vågar inte skriva allting här eftersom min blivande kanske kikar in,;)

• afrodite_06

Jag gifte mig oxå i Lördags . . . helt perfekt, sagolikt, underbart, otroligt, mm mm mm mm . . .

Finns inte ord för vad jag känner.

Kolla gärna: lindha76.spaces.live.com/

• onsdag i oktober

Chai: Vad härligt att lysningen gick bra. Imponerad av att ni kunde ta emot gäster så nära inpå flytten. Själv var det 1 år sedan vi flyttade och vi har fortfarande kvar någon flyttkartong i ena rummet. Å andra sidan får vi ju inte tummarna loss med någonting

Det var underbart att gifta sig och en onsdag var alldeles perfekt. Går bara omkring och myser nu. Tänker på dig och hoppas ni får en underbar dag. 8 dagar kvar?!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5