• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

caprea -grattis!! och ni var verkligen superstiliga!!!!

okt2006 - jag oroade mig för dig... var i Uppsala över helgen och i lördags var det ju inte nåt strålande väder direkt....

• Karamell

Hej..Är det nån som ska gifta sig på rådhuset i denna tråd?? Jag och min sambo ska gifta oss i hemlighet den 20:onde. Han villle inte ha ett stort och pampigt bröllop och jag vill ju gifta mig med den man jag älskar så det blir ett litet intimt bröllop/vigsel..
    Jo min fråga oxå är..får man ändå samma känsla vid vigseln??Vill ju inte gå miste om en stor dag i ens liv.Visst det tar som längtst 2 minuter med det viktigaste är ju hur det känns under tiden och sen efteråt..Vet inte ens vad jag ska ha på mig

Vi ska iväg för oss själva direkt efteråt utan barn så vi ha ha en bröllops helg för oss själva e det tänkt.Är bara rädd att vårt bröllop ska kännas som om det var nåt man gjorde påväg hem från affären. Ja liksom bara svängde inom...

Kan det bli fint o romantikt när man gifter sig på rådhuset????

• caprea

ni kanske verkligen kan ägna hela dagen för det här? äta mysig o god frukost, packa en picknickkorg om det är fint väder... Köp ngt fint att ha på dig! om du vill ha brudklänning så ha det, behöver ju inte skippa den för att det r i ett rådhus lr ett mindre bröllop.

ska ni ha några vittnen ni känner med? ngn av de kanske kan läsa en dikt?

• viktualia

capreas idé med god frukost måste jag spinna vidare på: de flesta hotell har hotellfrukostar som man bara kan traska in på... man betalar som till vilken buffé som helst! jättemysigt att äta god frukost i lugn och ro. På större hotell i halvstora städer som Karlstad/Örebro kostar en sådan hotellfrukost runt 80 kr/pp

• Karamell

Vi ska iväg på ett spa under helgen för oss själva så det blir vår resa Vi kommer inte att ha egna vittnen utan de fixar åt oss på plats..Jag kommer snart att bubbla över känner jag..Svårt att hålla nåt sånt här hemligt..

Sitter och intalar mig att inte äktenskapet grundas på vilket bröllop man har . Jag har ju haft mitt drömbröllop och nu*välkommen til verkligheten* Jag är jätte lycklig för att vi ska gifta oss.Behöver bara smälta att vi inte kommer att ha det som jag hade planerat för innan. Fast det är ju inte festen eller nåt sånt som gör ett lyckligt äktenskap..Vill bara inte sitta o tänka tillbaka på bröllopet som nåt opersonligt och trist..Kanske t o m jag kan få kalla fötter.Tar mig i kragen och ser framemot att få hämta hem ringarna på måndag och längta tills nästa fredag då jag äntligen blir frun i huset . Tack till er som orkat läsa..

• Linnea J

Hej karamell.. jag tror att man får samma känsla hur man än gifter sig såvida man inte är religiös och ser en djupare mening i kyrklig vigsel. ett par vänner till oss gifte sig utomlands och på deras fest spelades vigseln upp istället.. man fick en varm känsla i kroppen av att se det och då var det ändå 2 veckor gammalt och på video.. så känslan sitter i...

kläder kan man ju ha en enklare klänning om man vill.. själv skulle jag ha valt typ en sån här..

www.blocket.se/vi/8844779.htm

• Linnea J

grattis caprea! vad fina ni är på korten...

• Linnea J

hej alla 28/10 brudar!!

har ni allt fixat och klart nu?? eller är det fler än vi som inte fixat allt riktigt än?!!

katastrofen var nästan total igår när min mor berättade att min solist har gått in i väggen.. tråkig nyhet men plan B var jag inte så förtjust i alls.. men men pratade med min syster tillika tärna och blev lugnad... kanske ordnar det sig i allafall.. i den största katastrofen det vore värre om min klänning blev för kort nu när den sys upp!!!

själv har jag kvar:
    * övertala min sambo att priset för DJ lönar sig..
    * Bestämma bilen för nu ska vi få bilder på vad som finns! hihi
    * provsminkning och på måndag gör jag slingor i håret...
    * hitta mer saker till korgarna som ska finnas på toaletterna...

• okt2006

viktualia: det regnade hela tiden när jag och min tärna satt hos frissan, hela tiden när vi skulle fotografera och hela vägen ut till Dalby. Men när vi klev in i kyrkan var det uppehåll och när vi stod där framme vid altaret så sken solen in på oss från sidan. Varken jag eller min man(!) märkte att solen sken in, men alla som satt i kyrkan såg det och det känns jättefint! Sedan regnade det inte mer på hela dagen och kvällen! Efter vigseln passade vi på att ta några utomhusbilder bakom kyrkan, eftersom vi inte kunnat göra det innan. Än så länge har jag bara sett en bild, och här kommer den:

groups.msn.com/okt2006/brllop.msnw&PhotoID=60
    (tyvärr har min älskling pussat bort mitt läppstift, men det är inte mycket att göra åt).

Längre berättelse kommer senare..

• okt2006

caprea: vilket otroligt vackert brudpar och följe! Och vilken jättefin bukett du hade! GRATTIS!!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5