Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Sambon är på svensexa. Själv sitter jag här trött efter dagens stora arbetsinsats. Ca 100 piroger som ska bli nattamat ligger nu i frysen. Undra hur många fler jag behöver göra - hur mycket nattamat äter man egentligen?
Förövrigt är jag fortfarande glad och förlägen över gårdagen. Mina arbetskamrater gjorde en egen möhippa för mig igår eftermiddag och kväll. Jätteroligt och jättetrevligt på alla sätt, men jag småskäms lite för att de inte är bjudna på bröllopet...
Ja, undra hur det är med alla som gift sig idag. Här var det rätt OK väder på dagen, men nu är det regn och rejält blåsigt. Men de är nog lycliga oavsett väder!
Nu är jag gift! Vilken fantastisk känsla det var att gå uppför altargången och på vägen se alla nära och kära sitta samlade. Dagen före var hektisk, och timmarna före bröllopet stressiga och struliga.
Femtio minuter före bröllopet var make-upartisten precis klar med mig, jag hade inte bytt om och vi skulle hinna fotograferas, åka till kyrkan, samla brudföljet och prata med vår underbara präst Lisa. Jag tappade bort mina lågklackade skor och min handväska på vägen (men hittade dem sedan på natten i hotellobbyn). Vigseln var så fantastisk och jag fick hela tiden kämpa för att inte börja gråta av lycka.
Festen blev lyckad och alla hade trevligt. Hade många kära återseenden och både pratade och dansade massor. Fötterna höll hela vägen trots nya högklackade skor, och magen fick plats i klänningen utan problem.
Idag är jag trött, omtumlad och lätt euforisk. jag har fått gifta mig med Mannen i mitt liv, men min själsfrände, älskade och bäste vän!
Grattis till er andra som också gifte er igår, och grattis till alla som har denna fantastiska upplevelse framför sig!
se även: www.familjeliv.se/hem/alekto/galleri.php
(på FL har jag inte fått byta mitt nick ännu)
*s* Läste just det jag skrivit och insåg att det är så pladdrigt och osammanhängande lyckligt skrivet, precis så som jag känner mig!
Däremot skulle det vara MED min själsfrände och inte "men".
Igår blv jag hippad!! :) Väldigt lagom av allt.
Jag och min blivande hade planerat att hyra film på kvällen. (trodde jag iaf). När vi satt och åt vid fyra tiden sa Anders att vi kan ju hyra filmen direkt när vi ätit, jag tyckte inte det var någon bråska så jag satt lugnt i köket med pyjamasbyxor och läste tidningen. Men på nåt sätt fick han mej att skynda på och klä på mej och fixa till mej lite.
När jag väl var färdig så var Anders "tvungen" att gå på toa och göra nr 2. Så han satt där ett bra tag. Jag satte mej och kollade på lilla melodifestivalen. Så ringde det på dörren, och när jag öppnade stod där fem kopisar och Anders syster där, blev rätt så paff faktist! :)
De satte på mej en Ablaze my Sorrow-tröja (Anders band) och tiara med slöja. De andra hade på sej "banderoller" där det stod fans. Satt här ett tag och drack lite smått.
Sen kom det två bilar och hämtade oss. De körde oss till resturang ocean och där åt och drack vi gott. Sen så blev det taxi hem till min tärna och där väntade det sexparty! ;) Där fick vi titta, känna och smaka på diverse dildos, penisringar, oljor och glidmedel. Alla hittade något att beställa! ;) Var hemma igen vid tolv och var väldigt nöjd över hur min hippa varit!
GRATTIS!! Vad fina ni var! Jätteroligt att det blev så bra, trots strulet i början. Lyckligt pladder är underbart att läsa!
Hm... *längtar*
Mitt tidigare inlägg var riktat till MiaMoore..
Tiima - vad roligt!
I fredags på min möhippa nr 2 hamnade vi också på ocean!
Ocean har grym mat! ;)
Hihi! Nu glömmer jag skriva datum i mina inlägg!! 21/10 ska det vara!! :D
grattis till alla som gifte sig igår!! hoppar era dagar var underbara!!
själv hade jag möhippa igår.. det var verkligen rolig och redan nu tackar jag till de som gjort den utifall de går in här och läser igen
åkte med min mamma för att shoppa skor till henne men väl i affären kom alla kompisar in och tuttade och viftade med flaggor som var olika bilder på mig.. kul sätt att bli tagen på!! sedan blev det lite uppdrag på stan och eftersom det inte var hemstaden gjorde det mig ingenting! en fulsnygg klänning fick jag på mig dessutom... efter det gick vi till ett badhus och jag fick en ansiktsbehandling och lite massage.. hur skönt som helst med de andra tjejerna fick bada romerskt bad(iskallt vatten!) dessutom var de tvugna att vara utan badkläder! hihihihi... sedan blev det lunch där och sedan vidare i bilar.. fick ögonbindel och blev ledd uppför en trappa och kom in en studio!! fick spela in en låt där och det var kul! men han var väldigt petig så idag har jag träningsvärk i mina ben för jag spände mig så när jag stod och sjöng.. det tog över 2 timmar men resultatet blev bra och spelades senare upp på krogen när vi var ute hemma!!! efter studion åkte vi hem till mina föräldrars hus där det blev trerätters och en omgång i singstars.. jag mot resten!! och sedan ut för att möta upp grabbarna från sevensexan!!! är väldigt hes idag men hade som sagt jättekul! nästan alla var med och det kändes kul att så många kunde och ville vara med....
måste bara berätta om min stackars sambo... han blev tagen på fredag eftermiddag på hans jobb...de körde runt lite med honom och sedan ut på stan.. efter det åkte de hem till oss och kl 23 åkte alla hem.. hos spelade de lite poker och det var en väldigt snopen sambon som var kvar hemma.. han tyckte det var lite tråkigt att de inte gjorde något speciellt med honomo och att det blev en tidig kväll.. besvikelsen var stor(!) i hans ögon men han är så snäll och säger inte det rakt ut.. lördagmorgon ringer det och bankar på dörren, han ligger och sover och tror att det är tjejerna som ska hämta mig och ser förvånat och glatt att grabbarna kommer tillbaka!!!! frukost här och sedan en kul heldag för honom också! de lurade honom totalt!! fast de hade dåligt samvete att lämna honom men som en av dem hade sagt hemma: han ska ju bara sova några timmar och sen kommer vi ju tillbaka.... en kul grej för att lura honom... men det var svårt att inte avslöja att mer skulle komma..