Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
28
tryckfrågan: hur många ex... jaaa. just nu verkar folk ha vaknat och antalet ökar för varje dag... men drygt 70 skulle jag gissa.... 75 kanske... 5 kr var hälften så mycket som ett av våra lokala tryckerier angav på sin hemsida... hm... det kanske slutar med att vi använder den självbekänings "copy shop" som finns i de publika delarna av mitt jobb... får gå och spana där.....
just nu ska jag försöka få tag på prällen innan det är dags att dra till Norge på tjänsteresa...
7:e
vickan
det blir 300 ark, 1500 spänn är mycket pengar (och jag som har ...hmmm... 16 sidor + omslag - 10 ark x 96 ex och får det gratis - sicken tur jag har!!)
7/10
Vickan! OH Hälsa Norrbaggarna! Snart blir jag en av dem! (Min m2b farfar var från Norge...) Ha det så trevligt, då "ses" vi inte förrän jag är fru då?
28
hm.... jaa man får nu grubbla ordentligt över det där... 1500 spänn känns framförallt ONÖDIGT mycket... även om vi visst kan skaka fram dem... VILL man verkligen lägga så mycket pengar?!? hm.... å andra sidan så är ju festprogrammet det enda som gästerna får med sig hem.... å tredje sidan är vi inte några stjärnor på layout.....*suckar lite en stund*
Skönt. Har precis bokat vigselsamtal och pratat med kantorn (supertrevlig!)*bockar av*
Nu får jag utstå lite mindre tjat när jag kommer hem ikväll! (Viktualia, Nenne, Okt2006 mfl- jag vet hur "någon annan" har det )
14/10
Nu har jag varit ute och köpt presenter till våra toastmadames, min blivandes syster (fixat inbjudan och festhäfte) och vår solist. Det blev smycken från pilgrim. Jätte fina! Vill egentligen behålla alla själv..
Vår toastmaster ringde nyss och sa att han var ute på stan och ville veta om vi hade något färgtema i dukning och sånt! Jag blir supernyfiken!!
Min underbara bästa väninna har varit hos mig idag och vi har varit och letat fotograferingsplatser. Vi har insett att höstlöv bara är att glömma, det finns nästan inga alls här i Uppsala. Istället har vi letat vackra gamla hus med fina portar osv. Det gick bra och min bästis knäckte dessutom den eminenta idén att fota inne på Slottsbiografen. Min sambo har varit aktiv i den föreningen länge och har tillgång till nycklar dit. I början av vårt förhållande sågs vi där varje torsdatg och kollade på konstig film. Hoppas bara att min sambo också gillar idén, längtar tills han kommer hem från jobbet så jag får berätta!
ett litet missöde för vår del! Vi fick just vårat festprogram från tryckeriet och insåg att det är fel typsnitt på programmet, trots att vi bifogade fontet. *suck*. Kostade 1500:- (utan kvitto) och nu måste vi betala igen för att få det rätta upptryckt... åååh, gillar inte att slösa så med pengar! Tilläggas bör att min karl såg programmet igår, innan tryck, och inte reagerade på fontet. Var arg på honom i typ 30 min sen tyckte jag mest synd om honom :)
kajza
mäh, vad dåligt av dem, får du inte ens rabatt? För de är väl de som har gjort fel, eller?
Vi håller på för fullt med festprogrammet, är hemma en sväng för min sambp upptäckte att det stod fel nummer på en massa folk, så ingen var gift med rätt person *fnissar* tur att han upptävkte det! Måste åka nu till tryckeriet igen, tjingeling!
nenne, det var de som gjorde fel! Jag poängterade när vi lämnade cd:n till dom att det fanns ett font med på skivan som skulle vara i festprogrammet. Dock så säger tryckeriet att det var vårt fel eftersom M2B inte såg att det var fel när han var och lämnade omslagssidorna till festprogrammet dagen efter (igår). Till saken hör att han fick tjata för att få se programmet då, hade han inte gjort det så hade felet bara varit tryckeriets. Jag tror inte vi får nån rabatt men vi skulle få det tryckt pronto i alla fall. Lämna in ny cd imorgon 7.30 och klart på fm imorgon :)