Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
måste det göra... ´
jaja, så länge det inte blåser! Prognosen lovar 4 m/s vilket är 11 mindre än jag befarat.
Hos oss är det 12 grader och en sol i molnet. Var hittar man vindstyrkan?
sol i regnmolnet alltså...
Om du skrollar ner ser du hela prognosen, med både sekundmeter och från vilket håll det blåser.
Men det är inte på SMHI:s hemsida va?
På TV4 står det växlande molnighet och regnskurar, 14 grader - men ingen vindstyrka...
jo, smhi's...
jag gick in på prognoser och observationer => klickade på mitt landskap/område på kartan => valde ort => valde dag och skrollade ner så fick jag varje dag uppspaltad.
Den blivande bonnhustrun som lovat att inte vara här på arbetstid får väl bistå med lite vädersajter...
Om man inte har tillgång till smhi:s betaltjänst så tycker vi att danskarnas sida är bättre. Ja, visst vi bor närmare Danmark än er, men svenska väderstationer finns med. Gå in här: www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm&country=Sverige och välj by (om inte hela länken fungerar så välj verden, land och sedan by).
Man får i vissa fall ha lite koll på var väderstationerna ligger. För mig som bor utanför Falkenberg hittar det stora kända "Broen" som närmaste plats.. -som faktiskt ligger väldigt nära, men jag ser det mer som ett gårdsnamn än någonting annat...
Blir klurigt med vädret. Detssutom tror jag att jag kommer att frysa oavsett.
för övrigt har jag hånglat på jobbet idag
Min käre sambo kom förbi med matlådan som jag glömde i kylen *publiken suckar ååååååååååh* todilooo