• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Gumsigos

aircondition ingen i hans familjen kommer, förutom hans mamma som inte hört av sig, min familj har inte hört av sig alls, sen e det nårra vänner till som inte hört av sig. Gissa om det känns som om man vill lägga ner, känns bara som en simpel fest... :(

• nenne78

Gumsigos
    vad tråkigt! hur kan de göra så? har ni pratat om ert bröllop länge så att de tror att de tackat ja innan inbjudningarna ens gick ut? *spånar*

• Gumsigos

nä inte direkt, men visst nån kompis som fick första inbjudan blev ju jätteglada, men sa aldrig rakt ut " ja vi kommer " men familjen liksom... har inte hört nånting

• caprea

7

om EN VECKA!!! då smäller det! Då blir jag en FRU + alla er andra som gifter er samma datum... åh de ska bli sååå kul!

ska till IKEA idag o köpa massa grejer :)

• MiaMoore

Kommer inte i min klänning som varit färdig sen i våras (innan jag blev gravid), och det funkar inte att lägga ut den så det ser bra ut. Ska nu ner på stan och jaga rätt på en att hyra till nästa lördag. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men jag hoppas det finns något fint att få tag i med så kort varsel. Vill ju, en dag i mitt liv, få känna mig riktigt vacker och helt rätt, men just nu liknar jag mer barbamamma eller något.

Festprogrammet är inte klart alls, ringarna inte uthämtade, skorna är ett frågetecken och desutom har jag fått sån vanvettig ischias att jag ibland bara faller ihop, skrikandes och gråtandes. Hoppas bebisen ändrar läge snart, så jag slipper krypa uppför altargången, och faktiskt kan dansa bröllopsvalsen nästa lördag...

• nenne78

hmmm. dilemma
    en helg helt för mig själv, där jag bl a hade tänkt göra klart festporgrammet. Men nu funderar jag att åka 30 mil för ett dop (och ev hemligt bröllop, hahah), hem till mina föräldrar.
    Imorgon kväll ska jag sova hos syrran i falun för att orka upp till frissan måndag morgon. Så om jag åker nu om en timme, kommer jag inte hem igen förrän efter jobbet på måndag. Fast jag borde hinna klart med det andra ändå... *funderar*

• Tilly78

Min blivande blev kidnappad till sin svensexa i gårkväll. Det var han inte alls beredd på med tanke på att det var en fredag. Meningen var sen att de skulle befinna sig i en stuga (ca 10 pers) och käka god mat och ta det lugnt. Sen skulle de lämna honom hemma nu på morgonen och han skulle tro att det var allt... 10 min senare skulle de dyka upp igen och kidnappa honom igen för en dag fylld med en massa roliga aktiviteter.
    Kl. 10 kom han hem. Vit i huvudet, slänger av sig jackan och rusar in i badrummet. Ligger över toaletten och hulkar. Hinner precis lägga sig i sängen med en spann brevid honom när gänget dyker upp igen...
    Hur kunde det bli så här. De skulle ju ta det lugnt i går..
    Stackars min älskling han hatar att vara bakis och kommer nog att må illa genom dagens alla roliga aktiviteter...
    SYND, tycker jag...
    Nu vet jag ju inte om det var han själv som drack så mycket i går eller om han "blev tvingad". Om man nu kan bli det..

• Fru Kroon

Idag har jag hämtat mina ringar hos guldsmeden, är sååå nöjd och lättad att de var som jag hade tänkt mig.
    Tror att jag lyckades att få till en bild.

groups.msn.com/ChrisJohan

• caprea

IOR 1 -verkligen jättefina ringar!

idag tog de min blivande oxå... men de e så tomt här utan honom... saknar honom skitmycket! va ska man göra en trist lördakväll i en stad där man inte har några vänner?

• okt2006

Min blivande är också på svensexa idag/kväll. Har varit hos svärföräldrarna i 9 timmar och skrivit ut grejer. Hade olyckligtvis bara 4 pappers marginal (av totalt 209), så inget fick gå fel!! Det gjorde det som tur var inte heller. trots att jag skulle skriva ut på baksidor osv. Alla grejer blev jättefina och det känns enhetligt. Nu återstår bara en massa pyssel med framsidorna på vigsel- och festprogrammet, samt dekorationer på placeringskorten.

Men jag är såååå trött nu, för jag kunde inte sova inatt när jag visste att de skulle kidnappa sambon imorse. Jag var helt pirrig i hela kroppen!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5