Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Kul att läsa att det är fler än jag som sitter här hemma och provar att han ringarna på fingret inför den stora dagen.
min m2b har just insett att det är dyrt och besvärligt att trycka festprogrammen... vad säger du nenne som är expert? vad kostar det hos er att trycka 4 A4 dubbelsidigt i fyrfärg inklusive häftning på mitten (dvs resultatet blir en folder vikt på längden)???? *nyfiken*
28/10
Vår violinist har föreslagit en halländsk brudmarch hon kunde Den verkade fin. Det finns visst lite knätofsradiraj (eller jag minns inte vad du kallade det, Nenne) även härifrån.
Svängde förbi pastorsexpeditionen på väg till konsultation hos frissan idag för att se på kyrkans brudkrona. Trodde jag direkt skulle veta om jag ville ha den eller ej. Så enkelt var det inte... Beslutsångest.
7/10
vickan
hur många ex? De flesta tryckerier har en startkostnad och sen ju fler ex man vill ha så sjunker priset. Vi tar t ex 5 kr/ark för A4 printat i fyrfärg. Så det rasslar iväg fort med pengar. men å andra sidan är det riktigt bra kvalitet på utskrifterna. Har du eget papper kan de dra ifrån någon krona också. Behöver det verkligen vara i färg? eller kan du ha omslaget i färg och inlagan i svartvitt spar du också några kronor/ark. jadajadajada...
Nenne; Jag måste också passa på att fråga!! Vi hade egentligen tänkt att min blivande skulle snylta på sin arbetsplats skrivare/kopiator, men det känns inget vidare. Till festprogrammet behöver vi 3 sidor dubbelsidigt, i svartvitt. Vad kan det kosta? Vanligt 80g-papper.
14/10
Vi håller också på att fundera hur vi ska skriva ut våra festprogram. Det lutar åt att vi gör det i färg hemma.
28/10
Jag skriver ut på vår egen skrivare. Inte så flachigt ( märklig stavning, eller hur?! ) , men för oss räcker det dock. Utifrån provexet, så blev det inte så mycket ändringar. Jag får ta bort 5 st. gäster ur presentationen.
7/10
Enda anledningen till att vi inte skriver ut hemma är att vi inte har någon skrivare... Det har inget med "flashigheten" att göra!
Men för faan... Det ska bli sol och uppehåll både fredag och söndag, men regn på lördag...
7/10
okt2006
Vi tar för svartvita utskrifter
2,70 kr/ark (dubbelsidigt, alltså) 0-100 ex,
1,32 kr/ark -200 ex
sen brukar det tillkomma en startkostnad på 100 kr/PDF