Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Aha! Inget dumt förslag, flera?
Tack!
en postlåda
onsdag i oktober: GRATTIS!!!!
okt2006: åh, saknar Uppsala! Håller på att övertala min älskling om att vi ska flytta tillbaka dit till årsskiftet, innan födseln.
Vad bra att ni skrev det om att plåtas med vigselringen på! Det hade jag inte ens tänkt på! Nu är jag bara orolig över vädret, eftersom det verkar som det ska regna i Sthlm på lördag. Vi skulle ju plåtas utomhus! Kommer inte på något valv (som Domkyrkotrappkällaren och där i krokarna i U:a) runt Söder som vi kan hålla till i. *surar* Hur f*n ska vi göra då??
IDAG har jag äntligen hittat ett par skor jag ska ha, och nu är mina kläder helt klara (inklusive nyinköpa klänningen där min bebismage och jättebyst ryms)
Två dagar kvar...
Grattis till er som ska gifta sig på lördag
Själv ska jag gifta mig om 9 dagar! Har precis printat ut det sista vigselprogramet och det känns sååå skönt!
Ska sedan bara knyta band runt festprogramet så kan jag lägga det bakom mig! Konstigt att man kan känna sig så lugn? Men nerverna kanske kommer!
haapala
2 dagar kvar, och jag är oroväckande lugn.Var mer stissig igår, men nu när festprogrammet är klart och allt annar ä fixar så känns det bara skönt. Men otroooligt förväntansfulll iiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!
Jag har en känsla av att mina vänner kommer att hippa mig imorgon. Min m2b ska bli det på lördag. Är "lite" inblandad där med att se till att han finns tillg. vid rätt tid!
Har dessutom köpt lite bordsdekorationer som ska vara på restaurangen där vi ska ha festen. Det som fanns var inget finns förutom 2 st stora ljusstakar som ska stå på honnörsbordet. Ska dit dagen innan och sätta ut egna ljus och vaser som dom sedan sätter blommor i på lördagen samt lägger ut murgröna på borden! Så jag behöver inte göra så mycket själv. Sedan hem och sova sött inför dagen med stort D!!!
Har ni alla gjort festprogram? Jag ska börja med det nu. Det blir bara sånger och meny där för våran del, orkar inte knåpa ihop något, och många känner varandra redan... Tips på sånger, tack, förutom sånger med bröllopstext (det blir lite tjatigt att bara ha sådana). Bellmans epistel nr 21 (Så lunka vi så småningom). Det ska ju vara melodier som andra kan hänga med i. Funderar på "båtlåt" men den är kanske för lång/svår? Med gitarrkomp, kanske?
Anna25
Det finns ju många sånger som är anpassade till den dryck man dricker: snapsvisor, vinsånger, avec-sånger mm
Har ni snaps? Vin till maten? I så fall har jag kanske tips.
Båtlåten tycker jag är fin och har funderat på den. Långa sånger brukar dock vara ett bekymmer. Men man kanske inte behöver ha alla verserna?
Så lunka vi är väl egentligen minst lika svår, men studentikost folk brukar kunna den utan och innan.
På ett bröllop ska man nog inte pressa in för mycket sång, det kan bli så lång middag ändå med alla tal.
Baloos sång brukar många tycka är rolig, du vet "var glad och nöjd ...."
På en fest hade de texten "jag är så glad" till olika melodier - rätt festligt.
Tex små grodorna:
"jag är så glad, jag är så glad,
jag är så glad idag,
jag är så glad, jag är så glad,
jag är så glad idag...etc"
Hoppas det där gick att förstå. Den kanske var för simpel?
Jag kanske kan vara till bättre hjälp ikväll när jag har mina sångböcker i närheten. Det kan ju vara ett sätt för mig att komma igång med festhäftet
7/10
Jag hade inte heller tänkt på det där med vigselringen... Tack för tipset!
VARNING alla som gifter sig den 28/10 och bryr sig om när solen går ned.
För en tid sedan tog vi hjälp av www.vader.se/soltid.asp för att se när solen går ned. Den sidan ligger en dag fel med tidsomställningen! Solen går alltså ned en timme senare än vad som framgår där för den 28/10 (I Falkenberg 17.39 och inte 16.39).
Nu har vi kanske redan anat att solen inte kan gå ner riktigt så tidigt om bara 3 veckor innan tidsomställningen, men men..