• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

förresten.. svar på min egen fråga om vad man skulle göra utan BT: inte tänka på sånt här på arbetstid... ha ha ha...

säger V och ska strax maila fotografen för en första kontakt

• nenne78

viktualia
    jo. *suck* jag försöker verkligen att inte titta in här. Men ibland känns det som att jag inte gör annat än skriver nya inlägg!

I förrgår hade jag bestämt mig: idag ska jag minsann INTE kolla på BT för jag har sjukt mycket att göra (på jobbet). Det gick bra fram till fikat. Då visar det sig att någon inställning har gjort så att jag inte kommer in på _någon_ hemsida _alls_. PANIK! Som tur var fixade IT-killen det när han kom in vid 2.

GAH! Och jag som tyckte min m2b var tråkig som jämt satt framför happymtb's forum... Det gör han visserligen inte längre. Eftersom jag har tagit hans plats... hihi!

• onsdag i oktober

Senaste diskussionerna - blommor, skor, underkläder. Nepp jag har inte tjirat något av det

Blommorna - helt plötsligt kan jag inte komma på någon bra blomsteraffär i Malmö.
    Skor - jag vill ju ha silverskor! Det enda jag hittar är guld, guld och åter guld överallt.
    Underkläder - funderar på fula och funktionella under klänningen för att byta om till andra sen

nenne78: "Mina små rattar har en tendens att försvinna spårlöst när man är i en sån affär och man vill ju inte ha en BH att stoppa färdkosten i, för choklad ger fula fläckar..." Hahahahaha, been there- done that

• nenne78

onsdag i oktober

jag menar - vart tar de vägen? Jag är inte platt som en pannkaka men drar ändå 70A (utom på torseletten: 70B - FIRA MED CHAMPAGNE!! ) och får puffa till dem under dagen för att de sjunker (?)inåt/nedåt/bakåt... hur som helst, de finns inte där!
    jaja. P tycker de är lagom och passar hans händer. Tur att jag har hittat en kille med fjollkardor! En kompis vigselring passar UTANPÅ min m2bs ring.. Bara en sån sak! HAHAHA! Gulleponken... *svävar på moln*

• viktualia

*asgarv*... nenne78... du kan få lite av mina bomber.. ha ha... D-kupa är rätt tröttsamt... brösten är i vägen när jag ska sova... skulle gärna krympa till B-kupa faktiskt!!

onsdag i oktober - mina underkläder är bara vanliga. ids inte ha nåt annat än bekvämt.. och stiliga för nattens evenemang känns ganska onödigt... trivs bättre naken med maken... *asgarv igen*

• TissTass

Satt och tänkte på vad jag har klart och inte klart..listar upp här så får ni gärna komma med synpunkter, åsikter och gärna påminna om det är något jag glömt :)

Brudbukett, tärnbukett och corsage: Beställt
    Frisör: Bokad
    Tiara: Klar
    Make up: Har inte bestämt mig ännu
    Smycken: Ej klart
    Väska: Kommer att låna
    Klänning: Mamma syr i september, allt köpt
    Skor: Klart
    Slöja: Har inte bestämt mig ännu, lånar isf
    Underkläder: Ej klart
    Brudgummens kläder: Bokat
    Brudgummens skor: Klart
    Manschettknappar: Ej klart
    Bröllopsnatt på hotell: Bokat
    Bröllopsresa: Bokat
    Festlokal: Bokat
    Bordsdekorationer: Klart, förutom blommorna
    Festprogram: Detta gör toastmadames
    Catering: Bokat
    Dryck till middag + avec: Köpes i Tyskland
    Tårta: Klart
    Ringar: ska beställas
    Solist: bokad
    Fotograf: Bokad
    Toastmadames: Klart
    Hindersprövning: Klart
    Namnbyte: Inskickat
    Inbjudningskort: Klara och skickade
    Placeringskort: Ej klart
    Kyrka: Bokad
    Vigselprogram: Ej klart
    Transport från vigseln: Överraskning
    Transport från festen: Ej klart
    Discjockey: Ej klart

Bestman & Tärna ordnar kläder själva..

• onsdag i oktober

Hihihihi
    Jag stolterar inte heller med bomber (75A). Alla BH-ar har också en tendens att ha tyg där jag inte har bröst och klämmer åt där jag råkar puta (-var kanske att ta i). Blir ofta strutvarning.

Funderar på att ta en bra BH jag redan har för att klänningen ska sitta snyggt. Har även bra trosor i bra färg som inte ger någon kant. Hudfärgat innanför vitt/ivory är ju det som gäller om det inte ska synas igenom. Gäller iallafall min klänning som är ganska tight över ändan.

Ska se om jag hittar riktigt s*xy att byta om till sen. Hade varit skönt att bara kunna välja det som är snyggt utan att behöva tänka på hur det ser ut under klänningen.

• nenne78

viktualia

ha! Det rimmar!

• onsdag i oktober

TissTass: Funderar....

• viktualia

visst! jag är hur snitsig som helst!

TissTass... har ni valt in och utgångsmusik, psalmer och pratat med kantorn som ska spela?!

TJOHOOOOO! Jag pratade just med fotografen och han verkade så HIMLA trevlig!!! Hi hi! *hoppochstuds* Och han kunde precis när vi ville också... hi hi hi

NÄE nu måste Viktualia ARBETA lite!!!!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5