• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Fru Brorsson

Elemmire

Känner igen det där. Tänkte att jag skulle sluta äta godis fram till bröllopet, för det är ju inte så många veckor kvar. Lättare sagt en gjort. Helst när man jobbar med i kiosk med godis överallt ögat ser.....

• Kajza

Ang det här med läppstift/läppglans. Min sminkös rek läppglans utan färg + ev läppenna med färg eftersom man ska pussas med både man och släktingars kinder :D Orange läppstift verkar ju väldigt opraktiskt, om man inte är van att alltid ha läppstift förståss!

• nenne78

kajza
    de pudrade och grejade så jag knappt fick av mig det med makeupborttagningen, men håller med om att det är opraktiskt även om det sitter som berget. Läppglans låter som en tokbra idé och så känner jag igen mig själv!

• viktualia

sminket MÅSTE ju sitta som berget... annars håller man sig inte snygg hela kvällen...

minns en kompis som hade blivit sminkad av en amatör... framåt sena kvällen såg hon ut som en tvättbjörn sedan mascaran runnit och kajalen kletat ut sig... SKRÄCKEXEMPEL på hur det blir med fel smink!

• nenne78

vickan
    nä, någon tvättbjörn vill man inte vara, men jag tänkte mest på läppstiftet Känns tryggt att gå till proffs, för jag är ingen hejare på underlagscrémen...

• viktualia

utkletat läppstift måste ju vara en annan höjdare... ha ha...

näe! puss och kramsäker sminkning tack!

(och till den som har lagom dålig humor, så har nenne bidragit förtjänstfullt till underhållningen i "gravid"tråden.... )

• nenne78

lägre än glocalnet! Det ni! *stolt snuskhummer*

• nenne78

ska ni annonsera i tidningen innan? när ska man boka något sånt??

• viktualia

näpp inte innan. ingen bryr sig. däremot efteråt... där pågår diskussioner om vilka tidningar vi ska annonsera i.... hm... vi bor i en stad, jag kommer från en andra, min m2b från en tredje plus att jag är med i ett kyrkligt samfund med en rikstäckande tidning.. hm... 4 tidningar?!? är det vettigt!?!? till vilken kostnad i så fall... tjaaa.. inte färdiggrubblad där inte...

• nenne78

vi har också 4 tidningar, 2 här i stan och två i Dalarna, varav en är det gratis i. *klurar*
    Vi skippar också förannonseringen men man kommer ju på lite då och då hur det kaaaanske "ska" vara...

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5