• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Linnea J

magda84
    jag har inget mönster men vi har en bra sömmerska som nog kan förstå hur jag vill ha det. hon brukar dessutom utgå från en mönstertidning som jag även sett i tygaffär. den heter något med brud eller bröllop och det är brud- och festklänningar bara i tidningen.. den är bra som man kan titta på och sen ritar de efter hur man säger.. gå in på nån tygaffär eller sömmerska..

• Linnea J

nenne78.. jag kommer nog använda mig av läppglans i en lite mörkare nyans.. vet att de som sminkar är förtjusta i hemska läppstiftsfärger.. mamma har annars ett jättefint från makeup store i lite mörk rosarödbrun färg... sån som är poppis numera.. hoppas du förstår.. gå in på en makeaffär och fråga.. jag gillar make up store för jag har fått bra hjälp där.. men det finns ju fler kedjor som är kunniga

• nenne78

Linnea J
    joo det är nog så... Hade helst velat ha läppglans bara men det blir så kladdigt och blänker på korten (have I been told). Men nu när jag sulle sminka av mig så satt det som berget så de vet ju vad de gör i alla fall *s* Får ut och kika lite, hade ett bruntglittrigt förut som var helt OK, blev inte så BLAFFIGT men de har slutat sälja det.

• Linnea J

det finns ju mellanting.. har du inte sett de OTROLIGT vackra läpparna som alla får.. köp ett eget läppstift ta bort sminkösens med papper.. så gjorde jag på balen och min syster likaså.. fungerade perfekt!

• nenne78

Linnea J
    Då måste jag ha med mig T-röd... Det får nog bli så, min m2b tyckte också att det såg konstigt ut, haha!

Förresten, ska ni ha "All you need is love" som utgångsmusik?

• viktualia

Läppglans är bättre än läppstift eftersom det inte halkar omkring lika mycket, jag vill också känna igen mig själv och nåt piffigt läppstift blir det INTE här.. jag ser inte klok ut i sånt... (vilket jag missade under en period av livet och traskade omkring med ILLRÖTT läppstift.. HUGALIGEN så fullt.. stackars min omgivning som tittade på....)

• nenne78

nä, huvaligen vad man får för idéer ibland... *fnissar vid minnena* Näp, inget läppstift här inte! Även om det skulle matcha min brudbukett så fint så, vilket de var rädda för att de skulle skära sig mot så jag ska ha med mig en blomma ur brudbuketten så att det inte blir fel! (vem nu i h*lv*te som skulle tänka på det....)

• viktualia

Milda makter... här snackar vi färgmatchning... *suckar högljutt*

Näe.. diskret läppglans blir bra!

• nenne78

tack, då är jag inte helt ute och cyklar ändå... I övrigt var hon jätteproffsig så det känns bra!

• Elemmire

Hej

Jag ska iväg och få klänningen justerad idag, har gått upp i vikt Hoppas bara det inte är så mycket så att jag inte kan ha den alls!!! Började med en massa dieter, balnd annat GI-metoden, men fick panik av att jag inte fick ära vad jag ville så nu har jag vräkt i mig i stället!! Dieter har alltid motsatt effekt på mig, men trodde jag skulle klara det nu när man har något så viktigt som mål. Men inte då.....

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5