Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Förannonsering kan man väl ha om man vill ha en massa extra vigselbesökare... nyfikna gamla grannar och liknande.
Eftersom jag dels vill slippa den typen av extra besökare och dels gifter mig i en stad där jag inte känner nån - så känns det HEMSKT onödigt!
vad jag har hört har ryktet spridit sig så jag tror kyrkan redan kommer att vara proppfull, på gott och ont...
nenne förresten.. du som helt klart är med i BT listgänget... välkommen över till min galna hängtråd...
www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1872150.html
så kanske vi kan fortsätta FÖRSÖKA prata oktoberbröllop här... innan de andra blir vansinniga på oss... *asgarv*
åh tack snälla, jag har kikat där men ni verkade så bundis så jag har inte tordas
äsch...det är väl lika bra att vi galenpannor härjar på ett ställe... oktobertråden riskerar ju alltid att spåra ur när du och jag kommer igång...
garvar fortfarande åt igloo på balkongen....
haha, ja den hade jag glömt bort... Ibland undrar jag om jag går på nåt.
Oktobertemat:
Idag ska jag fixa klart korthållarna och börja skissa på en gästbok (såg en så fin i en tråd här som jag bara måste koppa!). Förhoppningsvis får jag svar på:
mina musikfrågor till organister runt om i landet,
att krögare svarar på att bordsplaceringen funkar,
om mina vänner kan sjunga i kyrkan och att de kan sjunga det jag vill.
Sen har jag fptt mina blåa skyltar klara idag, med avstånd till mingel, baren, toa samt middag. HIHIHI! Jag är så fyndig!
vild fantasi är bra. och jag har LIKA dålig humor som du! *kramar*
Bröllopsplanering:
Var och pratade med rätt kondis igår. tårtan kommer kosta 23 kr biten. Det är ju bra. sen tillkommer hyra av ställning och ev caketopper.
Jag skulle kunna leva utan caketopper.. men min traditionalist till karl vill ABSOLUT ha en sådan... Jag tycker att 99% av dem är hemskt fula och kitchiga... Nån som har ett akut tips var man hittar stilrena caketoppers? Färdiga till rimligt pris?!??!?!
viktualia
jag har ju gjort min själv i sockerdeg det var lite pilligt men jag tror att alla kommer tycka det är lite sött ändå fastän den är apful (och nu underdriver jag)
hade nog tänkt köpa, men gjorde den själv mest för att de andra är så tacky enligt vår smak...
Har inte varit inne på länge, men läste en del grejer om förannonsering. Ville bara tillägga att man ofta även i en sådan annons skriver Pga adress, dvs postogramadress. Sådana som inte är bjudna (kanske bekanta, jobbarkompisar osv) ändå vill uppvakta. Sedan kan man ju förstå att man kanske inte vill ha kyrkan full med nyfikna grannar och så :)
Kram,