Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Viktualia:
Vilken typ av instruktioner ska du skriva till toastmaster och serveringspersonal?
Jag har också funderat på att skriva i hop något till mina toastmadames men vet inte riktigt vad exakt de behöver veta...
det är en sammanställning av alla arbetsuppgifter och informationspunkter som de behöver veta.... tre A4 sidor lång lista över stort och smått...
till serveringspersonalen handlar det om vad som ska serveras när och hur....
alltså: de 3 sidorna är till både toastmasterna och serveringspersonalen tillsammans.
Det är nog bäst jag håller mig härifrån. Ni stressar mig.
I morse trodde jag att jag bestämt mig angående namn. Många har varit förundrade över att vi bara överväger att ta hans namn, vilket gjort mig mer och mer bestämd på att jag ska behålla mitt oavsett. I morse bestämde vi därför att vi skulle behålla våra namn som idag. Därefter har jag haft en dust med mina föräldrar. Vi har pratat, pratat, kramats och pussats och han fick mig att må bra igen. Oavsett mina föräldrar och oavsett att jag (iallafall jämfört med er)ligger efter i bröllopsplanerandet är det helt otroligt att denna underbara människa bestämt sig för att säga JA till mig om knappt 6 veckor - det är det som är det viktiga. Hans motstånd till mitt namn kröp fram, min familj helt enkelt. Jag hade inte sett det på det viset förut, att namnet är en familjetillhörighet. Det fick mig att byta sida. Nu sitter jag här med underskrivna papper framför mig som ska skickas till skatteverket imorgon. Jag tar hans efternamn.
En fråga till er som gjort hindersprövningen innan: Det här med att två ska intyga det hela är det en BT-produkt? Det är ingen information jag hittar på skatteverkets sida.
Nej, det är bara ni två som skriver under.
lana2810 - ååå jag lider med dig men grattis till beslutet.
och ja, det där med bevittnade hindersprövningar är ett missförstånd här. Det kommer ifrån hur rutinerna ser ut när man gifter sig utomlands resp med utländska medborgare.
insåg att jag kommer att frysa ihjäl på dagen D... Jag vet att vi diskuterat detta för lääänge sen men nu bärjar det bli kallt på riktigt och man glömmer ju lätt hur det är att frysa! Men det blir nog dunjacka ändå men då vill jag inte ta av mig den och det kan ju se tokigt ut i kyrkan
*s*
idag ska jag på provsminkningen! weeee! Det ska bli spännande!
f*n jag blir galen, min outlook låser sig hela tiden!! *morrar lågt*
senaste pangidén förresten:
fördrink på takterras med fyrverkeri som inramning - vore väl coolt?!??!