• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Kajza

Magda84, jag har ju inte nån egen erfarenhet så jag vet inte men vad jag har hört så ska det bli bättre resultat och hon som var ansvarig sa att efter 8-10 h så skulle det inte färga av sig. Jag skulle gissa att det kan färga av sig lite så det är nog inget man bör göra dagen före bröllopet om man är rädd om klänningen...

• Linnea J

har hittat dukar nu!
    är helnöjd.. hörde av mig till ett hotell i stan och jag får hyra av dem.. för 20:-/duken! det tycker jag är ett bra pris när jag inte behöver tvätta dem efteråt... nu ska jag på nåt sätt fixa löpare i grått till borden.. min mamma ville inte gärna sy för det är så lätt att det blir snett.. hur många ser det om det är saker uppe på?!! vi har ganska smala bord så det skulle gå att göra.. får väl sy själv..hihihihi.. har inte sytt sedan jag gick i nian...

• Linnea J

och imorrn ska vi fixa kläder till sambon.. "bockar av"

sen börjar mycket vara klart..
    vi ska:
    * fixa bil
    * program ska göras och skrivas ut
    * festdetaljer ska göra ex bordsplacering
    * rispåsar, min värdinna ska hjälpa mig
    * prata med präst och kantor
    * köpa saker till tackkorgar till de som sjunger och några som ev ska spela..
    detta är det jag kommer på nu.. har jag glömt något?

• Fru Brorsson

nenne78

Hihihi! *fnittrar hysteriskt* :D

• viktualia

men nenne... ha ha ha ha...

själv har jag varit på after work och missat er kvällskonversation.... ska proväta maten på lördag - ska bli så SKOJ!!!

nu borde jag sova....

• nenne78

Linnea J
    Det finns ju panellängder som du kan köpa på löpmeter, kolla på t ex olssons tyger och liknande. Då behöver du bara sy ändarna!

• nenne78

förlåt än en gång, tjejer, för mitt hemska vokabulär. Snacka om att spä på fördomarna om bönderna från Dalarna...

• Fru Kroon

Hej på er tjejer !!

Är det någon mer än jag som tycker att det är skönt att det är helg snart :)

Jag var och provade min klänning igår, sååå fin och den sitter perfekt!! Så nu fick jag lite panik, får inte lägga på mig ett gram för då får jag nog inte på mig den på dagen D Vatten och bröd blir det nu tills den 28/10.

• nenne78

IOR1
    Ta det lugnt med vattnet och brödet, då kanske den sitter för slapt istället!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5