Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
vårt värdpar kommer att stå vid dörren när alla går ut och dela ut de små påsar jag ska göra till riset..
*nöjd*
Blommor är beställda, tårtan är beställd, brudgummens kläder klara (så när som på skor), bordsplaceringen nästan klar, hundvakt fixad, make-upartist informerad om vilket hotell vi bor på och vilken tid jag behöver henne, musik i kyrkan fixad, champagneglas till brudskålen fixade (enligt mamma), och det mesta verkar ta sig och arta sig.
Nu återstår (bland annat) bara att försöka hitta tyg så jag kan lägga ut min klänning över den växande magen. Hoppas jag lyckas! Visst sjutton måste väl SidenCarlson ha stort utbud av thaisiden?
Nu är det bara tre veckor och två dagar kvar...
*hostar, nyser och är allmänt dunderförkyld*
MiaMoore
va nähä när gifter du dig? *bläddrar i almanackan* å fy faaaaan jag trodde det var 4 veckor och 2 dagar kvar!!! MY GOD!!!! *springer runt i en cirkel och ylar*
Idag ska jag hämta ut mitt paket från panduro! weeeee! Så i helgen ska jag (vi)
*göra rispåsarna
*måla caketoppern
*göra korthållare till bordssiffrorna (de är numrerade 1995-2006 dvs alla år som vi varit tillsammans och så står det lite vad som hände under det året, var vi bodde, jobbade med och lite om vad som hände i övriga världen).
Sen SKA jag ringa kantorn idag *laddar*
Och försöka jobba undan så att jag åtminstonde ser vad det är för sorts träfanér på skrivbordet.
viktualia
pwaaahahahaa! fotsvampskräm!
Tack för alla tips angående min bukett.
Okt2006: Vi har nämnt för våra gäster att det blir vigsel utomhus om vädret tillåter. Ska försöka få tag på ett gäng filtar som vi kan dela ut till de gäster som är väldigt frusna. Kanske man kan bjuda på nåt varmt att dricka innan själva vigseln...
I dag är det exakt en månad kvar för oss som gifter oss den 14/10!! SPÄNNANDE!
jag har kastat mig rakt in i intensivgrubbel om välkomstdrinken... skumpavariant eller något varmt att dricka?!? tjaaa får väl försöka intressera herrn för frågan...
annars har jag numera bokat catering och är mest nöjd över det...
*känner mig rätt lugn och lutar mig bekvämt tillbaka*
kvar att fixalista:
- ringa kantorn
- skriva ut vigselprogrammet (måste ju bara veta utgångsmusiken...)
- fixa klart festprogrammet, bordsplaceringskartorna och bordsnumreringarna
- fixa låda till akutkitet
- skriva ut skyltarna till lokalen (japp, vickan - blå skyltar samt ledmarkeringskryss!)
- måla caketopper
- rispåsarna
- bestämma bil
- handla videoband och instruera brorsan i hur kameran fungerar
- kolla ut lämplig fotoplats
sen är allt klappat och klart Men det känns som att jag har glömt något...
grattis vickan till cateringen! Jag föreslår varm&kall eller glögg (28 oktober kan det vara rykande andedräkter, och då kanske inte kallt är så mysigt)
nenne... ja jag har börjat grubbla över något sådant... undrar just om min traditionalist till karl skulle gå med på nåt annat än skumpa... hm... ska göra ett försök...
transport - är i vår värld fortfarande olöst.. ids inte bry mig så hårt.. nåt får väl herrn ta tag i.. jag kan tänka mig att åka HELT VANLIG bil.. vi får väl se...
vi har ju en bekant som har veteranbilar men vi har inte bestämt oss för vilken bil bara - dagens i-landsproblem. Om det inte hade varit så hade vi nog åkt fårrd.