• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Fru Kroon

Är det konstigt om man själv ordnar med rispåsar (i färgtemat), egentligen är det väl en gest av gästerna om dem vill lyckönska med ris. Känns det som om man prackar på dom något, hm svårt? Jag som kännde för att pyssla lite....

• okt2006

IOR!: det är ju inte alls ovanligt att folk fixar egna rispåsar nuförtiden. Vem ska dela ut dem? Ingen behöver ju egentligen veta att det är ni som har fixat dem.

• Fru Kroon

Dela ut dem ska min tärnas son göra han ville såååå gärna ha en uppgift han också. Han fårväl då stå på trappen med en korg när alla går ut.

• okt2006

Det låter urgulligt tycker jag! Om du känner att du har tid att pyssla, så tycker jag absolut du ska köra på det!

• okt2006

Förresten: imorgon ska vi träffa vigselförrättaren och igår mailade han lite info till oss. Bl.a. ett utdrag ur hans handbok där vigselordningen finns med. Det finns ju flera olika varianter att välja mellan och när jag började titta så blev jag helt pirrig i magen!! Tidigare har det mesta av planeringen kretsat kring festen och sånt, inte så mycket kring vigseln. Nu börjar det kännas "på riktigt"

***lycka***

• Fru Kroon

Jag kan tänka mig att du belv lite pirrig. Vi har inte träffat prästen ännu, men känner även jag i magen att det börjar närma sig.

• Fru Kroon

Lite frågor !!

Ska ni ha några speciella glas att skåla i några som bara ni brudparet har olika de andras glas?

Har ni beställt er bukett ännu?

Har ni beställt tårta?

Jag har bla tårta och blommor kvar att bestämma mig för och boka.

• viktualia

jag tror att jag bara låtsas som att jag glömmer risfrågan... enklast så!

speciella glas - näe - typisk detalj som jag inte ids fixa.

bukett - näe huga! den är inte beställd än.. ska ju bestämma mig också... *suckar* Jag var i alla fall till floristen i lördags och hon ville ha beställningen 1,5 vecka innan bröllopet... så nu bidar jag min tid...

tårta - näpp inte beställt och har bara pratat med en tänkbar leverantör... som det nog inte blir...

• Linnea J

hej ior:

eftersom jag har varit riktigt romantisk och köpt hjärtformat sockerris kommer jag att göra rispåsar. idén med att göra strutar var inte heller någon dum idé!! jag kommer nog att köpa tyll och klippa ut runda ringar och knyta ihop med ett snöre som jag köper..

buketter och corsager har jag beställt..eftersom jag insåg efter ca 50-60 olika bilder på blommor att de faktiskt såg likadana ut nästan allihop tog jag med de som passade i färg och de jag gillade bäst för att visa.. hon sparade de 8 bilder jag hade med mig för att titta lite...

även tårtan har jag visat bilder på men inte bestämt vad den ska smaka.. ska dra med karl dit och prata om det..snart..

• Linnea J

vi kommer troligtsvis att ha marschaller och sen tänkte jag att de som ska servera får tända längs grusgången upp till festlokalen också.. blir mysigt när vi anländer.. har också insett att brudskålen får vara inomhus och att vi kommer att mingla vid borden men då kan ju alla titta ut vart de ska sitta även om vi gör en stor karta över alla platser..

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5