• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

fniss fniss... näe.. jag är ledsen.. .. klarar inte av att hålla reda på alla... och Nkpg var typiskt fel håll....

• Linnea J

hörni pratkvarnar.. jag hinner ju inte med!! har varit och kollat på hus idag.. jättefint så nu blir det till att fundera om det är värt alla pengar!!

okt2006 och ni andra med.. jag hade räknat med att det blir lite mörkt innan solen går ner.. visserligen så har vi ju inte samma datum.. okt2006 7:de och 28:de.. tänkte ev ha marschaller tända redan innan vigseln.. längs gången upp till kyrkan.. solen går ner 16.15 i min lilla stadoch vi har vigsel kl 16.. tror ni att det är så just ute strax innan solen går ner?

• caprea

Linnea J- även om det inte är mörkt så kan de ju va mysigt och fint att ha marshaller... det är ju ändå skymmning isf kanske??

• Linnea J

det var så jag också tänkte.. har insett at jag har valt en kall helg.. även om solen är framme så tror jag nog att det komemr vara rätt så kallt ute.. :( jag hoppas att jag har fel.. var in till sömmerska för att höra om de kan sy upp en cape åt mig.. funderar på en halvlång som jag kan ha över mina axlar.. kommer att ha kvar sjalen jag köpte utifall det är lite kallt i lokalen till en början.. min klänning är ju axelbandslös..

• Linnea J

håller med viktualia.. vart tog alla vägen?? nåja.. får hoppas att någon mer funderar över väder och vind imorrn då.. kul att höra hur alla tänker när det gäller vädret i oktober.. hur jag anstränger mig kan jag inte komma ihåg hur oktober var förra året.. men jag gissar på blåsigt och lite kallt.. och november var ju rena slask och galonisarmåndaden...suck.. vad har jag gett mig in på?? får väl gifta mig i galonisar annars

• viktualia

Galonisar regerar.. ha ha ha ha

Du ser! Min idé om att ha min blåa regnjacka från Fjällräven är nog perfekt att ha på sig.. inte nån fånig cape som inte tål regn ett dugg...

Allvar: har kommit på att jag har en enorm vit sjal som jag skulle kunna använda!

• okt2006

viktualia: vi betalar 25 kr/bakelse och det var samma pris per bit om vi hade tagit tårta.

• Fru Kroon

vad ska era gäster kasta på er på kyrktrappan ?? (Hoppas att de inte kan kasta snöboll då bara :)

Vi hade tänkt oss att ha rosblad och att de skulle blåsa såpbubblor, mest för att det blir så snygga kort.
    Nu har jag pratat med pastorsexp och man får absolut inte ha rosblad. Då återstår ris och bubblor och det känns som om det inte passar ihop. Jag funderar då på att bara ha ris, men vad ska jag stoppa det i, hur har ni gjort? Kollade på calligraphens hemsida på deras tygpåsar, men de såg lite tråkiga ut på bilden.

• viktualia

IOR - jag har inte en aning.. har inte tänkt tanken än... om det ösregnar vill man ju ändå inte vara ute nån längre tid... så man kanske "slipper" sånt?"?

tips på förpackning: Gör strutar av färgat papper - blir jättesnyggt och är enkelt att fixa! Det hade några kompisar på sitt bröllop i somras! Smart och lite skräp efteråt! Och enkelt att "hälla" ur!

• okt2006

Linnea J: jag tycker absolut ni ska ha tända marschaller vid kyrkan när gästerna kommer. Visserligen kommer säkert några att vara där redan halv fyra, men det låter mysigt ändå. När de kliver ut ur kyrkan så är det garanterat mörkt!

IOR1: Jag har bestämt mig för att inte lägga ner nån energi på rispåsar. Nästan så jag hoppas att det inte är så många som kastar ris på oss... det verkar så jobbigt!

Har insett att det finns vissa saker där jag måste säga stopp till mig själv - hur fint det än verkar. Funderade etttag på att klä en billig pärm till gästboken med ett fint tyg (eftersom jag tyckte att 165 kr för en pärm från Bookbinders Design var för dyrt). Insåg sedan att jag fortfarande har servettringar kvar att sy klart (70 av 80 klara dock!)

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5