Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Okt 2006:
www.vader.se/soltid.asp
har svaret - för det beror väl på var vi befinner oss!
Tack Lana2810 för länken, hade kollat den tidigare men tappat bort den. I min lilla håla ska solen gå ner 16.22 - dvs under vår vigselgudstjänst!
Åh nej, JAVA funkar inge bra på vår dator (gammal skrutt), kan någon tänka sig att kolla Uppsala den 7 oktober?
okt2006 - Ua är ju min hemstad... så visst kan jag kolla det:
Solen går upp 07.07 och ner 18.07
minns inte om du avslöjat var ni ska ha festen - för visst skulle du gifta dig i Dalby k:a eller nånstans där i krokarna? *nyfiken*
viktualia: vi ska ha festen i Dalby bygdegård. Nära och bra och dessutom till mycket bra pris!! 18.22 - ingen idé att ha tända marchaller när gästerna anländer till bygdegården alltså... Tack för det!
En helt annan fråga: jag har en matlåda med kokt torsk i äggsås och kokt potatis, som stått i kylen sen i fredags. Är den för gammal för att äta idag?
hm... jag skulle nog ha ätit den.. men det är ju frivilligt...
käckt med Dalby bygdegård... hm... har kommit på att om jag hade haft massor av pengar och gift mig "hemma" hade jag velat ha festen på Eklundshof.. men nu har jag bara lagom mycket pengar och gifter mig i min nuvarande hemhåla... så då blir det mindre flådigt än så...
hm... längtar nog hem lite till Ua.. för nu blev jag nyfiken på fler detaljer: varifrån kommer er mat? tårta? ....
...nu ska Vickan äta lunch... matlåda från gårdagens massproduktion!
Hade jag haft obegränsat med pengar så hade jag gärna haft festen på Hammarskogs herrgård, eller någonstans där man kan inkvartera alla gäster och bjuda dem på frukast dagen efter. Men nu är det ju inte så... Dalby bygdegård tar 1200 spänn för fredag 18.00-söndag 12.00!
Vår mat kommer från Cajsas kök, vi ska provsmaka buffén och två olika förrätter snart. Vi kommer ha praliner till efterrätt och moussebakelser istället för tårta. Pralinerna och bakelserna kommer från Annelie K. Min blivande hyr jaquette från Mäster Arne och våra blommor kommer från Flitiga Stina i Saluhallen. Vi ska sova på Hotell Uppsala, i deras svit med jaccuzzi.
Det var allt!
usch, vad mycket det är att tänka på som jag inte tänkt på tidigare. Tillexempel solens upp och nedgång...
okt2006 - tackar! dagens Uppsalados fixad! hi hi! Cajsas kök har ju himla bra mat, så det blir nog strålande! och praliner från Annelie K har jag fått i present nån gång - vansinnigt goda var de! Vad gäller blommor så vet jag att folk använt floristen i S:t Per men de verkar ha ändrat verksamhet/bytt ägare eller nåt...
Hotell Uppsala.. hm.. vilket är det?!? inte som att jag bott på hotell där direkt... en kompis sov på nån herrgård utåt Storvreta som min hjärna just släppt namnet på totalt... inte Fullerö.. men typ... hm...
Hotell Uppsala är gamla Basic Hotel. Det ligger i korsningen Kungsgatan / St. Olofsgatan.