• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

okt2006 - aha! då kan du vinka till min brorsa som bor tvärs över gatan (S:t Olofsg) - om ni får fönster åt det hållet vill säga...

för egen del lutar det åt att vi sover hemma efter bröllopet- med fräscha lakan, lite rosa skumpa och mysig musik borde det vara minst lika mysigt... det enda riktig lämpliga hotellet i stan ligger granne med min m2bs jobb... och då känns det rätt knäppt att titta ut genom fönstret (skulle man få fönster åt andra hållet blir utsikten en europaväg....)... och åka 2,5 mil mitt i natten bara för att sova nån annanstans.. näee.. krångel mer än smidigt.. hemma är bra... tror jag.

• lana2810

Jag tycker faktiskt också att hemma verkar bäst för oss. Vi ska ha brunch i bygdegården dagen efter, så vi får ju ändå ingen lång nattsömn och hotellfrukost. Han tycker ändå vi ska bo någon annastans, fast något enklare. Är rätt säker på att grannarna kommer göra äreport, så jag tycker det varit lite mysigt att komma hem och titta på den och bli inburen igenom den
    Oj, vi har visst många beslut kvar:
    efternamn, musik i kyrkan, boende bröllopsnatten, bröllopsresa...etc

• viktualia

lana2810

återstående beslut:
    val av tårta - jag tror det blir chokladtårta utan nötter så kan nog alla äta den (men vi har inte kollat med nåt kondis än)

bröllopsresa - tidigare nämnt krångel

musik i kyrkan - det blev som jag trodde.. det var jag som styrde valet av solosånger.. min m2b är inte musikalisk alls och jag älskar musik och körsång..

val av bibeltexter under vigseln - nu har vi två pers som kan tänka sig att läsa dem... då gäller det ju att välja texter också..

dessutom: val av vin till maten, välkomstdrink och lite sånt...

• aircondition

Ojoj, vad det skrivs i den här tråden! Äntligen har vi köpt kläder till älsklingen! Svårt att hitta 5XL i kostym kan jag säga... men hittade en kanonfin mörkgrå/ljussvart . Med såna lite smalare byxor. Han var sååååå snygg!

Mitt i alla bröllopsbestyr har vi börjat renovera badrummet! Men förstår ni tjejer hur man kan vara så tokig. Är det bröllopsnerver eller vad 17 ska man annars förklara detta med?!?

• lana2810

aircondition
    Hm, kunde varit vi. Vi var såå nära att riva upp golvet och riva ut köksinredningen i köket (och detta trots att vi ska laga vissa delar till middag och brunch och frysa in nu tiden innan bröllopet...). Nu koncentrerar vi oss istället på att få sovrummet färdigt.

• caprea

skrivs verkligen mycket här!

Fyverkeri- NEJ
    Resa-JA, fredagen den 13.e! till Egypten i 2 veckor...

ojoj... märks att dte snart e slutspurten alltså... beställt tårta och florist nu oxå... och ringen har kommit, men inte hämtat den än.. den kommer va så fin!

• viktualia

aktiviteten avtog här... var är kvällsligan?!? och nennes dåliga skämt?!? *sakna*

dagens grubbel: tårtbeställning... vad kostar era per bit? har fått ett pris på 28 kr/biten...

• caprea

ja de har visst avtagit lite...
    vi har fått kanonpris! 13kr/bakelse..

• viktualia

caprea - det var det värsta!!! var i Sverige hittar man ett sånt ställe?!? troligen vidrigt långt från mig... så kan det gå....

• caprea

norrköping, kommer inte ihåg vart du befinner dig?

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5