Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Brudskål inomhus... hm... jag VILL vara ute.. undrar om det går.. det finns nämligen en häftig takterass och det vore trist att inte använda den... grubblar vidare... har för mig att man inte fick ha marschaller - det är ett gammal trähus som är q-märkt... hm.... julgransbelysning kanske?!? näe... där går nog bridezillagränsen... hm....
okt2006.. tog ni kontakt själva?? funderar starkt på att göra det eftersom vi har tre låtar plus två psalmer som ska in i programmet och jag vill veta om det går att göra så som vi tänkt.. har även skrivit ut ordningen så vi får väl se om den stämmer eller om man väljer nån annan variant :)
skulle också vilja träffa kantorn för att höra om han kan spela det jag vill.. utgången behöver inte vara på orgel utan kan även vara på piano för vi är inne på att ha Beatles på vägen ut.. bort med allt vad traditionell marsch är för in har vi Eurovisionsången(som är en marsch iof men kanske inte nåt vi hör vid bröllop) och ut vill vi alltså ha all you need is love eller nåt åt det hållet..kan vara bra att veta hur de tänker om det..
blev nervös när det inte gick så bra för nenne78 som ville ha en speciell låt ut..
Linnea J - det är nog lika bra att ta ett snack med kantorn så snart som möjligt... jag tror dock att dina förslag funkar... Ingmar Stenmarklåten är ju LITE mer exterm än Eurovisionsången... ta inte illa upp
(Eurovisionsången är f ö tonsatt av nån av de stora.. Bach eller så.. har dåligt minne för sånt..)
M - A Charpentier har skrivit Eurovision som egentligen heter så fint som Marche en Rondeau eftersom jag inte kan ett ord franska så låter det kanonfint i mina öron!! tänkte mer på att ha Beatles ut.. jag får väl lägga fram detta fina namn på marschen och frågar han hur den går får jag väl nynna lite läckert för honom... hihihi..ska nog gå.. han är rätt så ung denna kantor så jag tror ha ngår med på våra idéer..annars kan han som kompar på gittar spela när vi går ut tillsammans med piano och fiol eller nån annan trevlig kombination.. vet inte hur gitarr och fiol låter ihop..??!!
Linnea J: ja, vi tog kontakt med vigselförräatren själva, men det är en pastor som jag känner sedan många år och han tjänstgör inte i den kyrkan vi ska gifta oss. Så det kändes naturligt att vi kontaktade honom. Efter att vi pratat i telefon och bestämt datum för vigselsamtal så skickade jag ett mail med lite tankar om hur vi ville ha det.
IOR1: speciella glas är ytterligare en sån sak som jag betsämt mig för att inte lägga ner energi på. Vi kör på likadana glas som gästerna. Bukett och tårta är beställt.
Hur ser ni när solen kommer gå ner? Kan nån kolla upp när solen går ner i Falkenberg 21 oktober??? :)
Har fått, vigselprogram, festprogram, såpbubblor, småaskar och band med namn på från Calligaphen idag. Blev hur bra som helst!!! Precis den stil och känsla som jag vill ha på det!!
Linnea- vänner till oss hade just all uyou need is love som utgångsmarch. Gick utmärkt på orgel, iallafall för den kantorn.
Tima- soltid hittar du på www.vader.se/soltid.asp
Jag lyckades dock inte komma in där nu. Jag vill även ge en kommentar apropå det. Soltiderna där är när solen börjar gå ner över horisonten - det är alltså då det börjar skymma. Här i Falkenbergstrakten ska solen idag gå ner ca 19.40, men det var vä först för 10-15 minter sedan som det blev mörkt. Fast det går nog fortare ju längre fram vi kommer.
lana2810
Är du oxå falkenbergare?? :)
Jag trodde jag hade avslöjat det mitt i den där prästdiskussionen för en tid sedan
Hihihi! Så långt tänkte inte jag! Nu vill jag ju veta vem du är!! Hur gammal är du själv är jag 24. Har du nån bröllopssida här med foto? *nyfiken*