• summergirl

juni 07

Hejsan! Sulle gärna vilja prata med andra som ska gifta sig i juni 07. kram

• Svar på tråden juni 07
  • fröken Inga

Jag tror att vi väntar för vi inhadlade bl.a. Svens kläder i Thailand för två år sedan och de är på tok för stora nu. Vi har en förmåga att ändra oss hundra gånger om också så vi försöker planera nu och sedan vänta med inhandlandet tills vi är jättesäkra på allt. typ.

• Marsuinna

Hej på er blivande brudar!

Jag har inte kommit så mycket längre i min planering än datum,, bokad kyrka och lokal, pratat med cateringfirma och köpt klänning.
    Nu har jag börjat jobba också så tiden räcker inte riktigt till med planerade heller. Fast det känns ändå som jag har det mesta ordnat och kan ta det mer när det börjar närma sig. Mamma kommer att sy klänningar till barnen och det får ju bli typ en månad innan

Kommer köpa en del saker till bordsdekoration om jag springer på det.

Hur har ni andra det? Går det bra med planeringen? Är det något som ni tycker är extra viktigt att fixa med i så här god tid förutom dom saker jag nämde ovan? Tips tags tacksamt emot

//M

• helmina

Hej junibrudar. Får man hänga på här? :)
    Gifter oss 23 juni i Hålta kyrka norr om göteborg.

Vi har
    * bokat kyrka
    * bokat två festlokaler (men ska avboka den ena)
    * bokat band för kvällens underhållning
    * Börjat provsy klänning
    * köpt lite bordsdekorationer
    * Köpt brudväska
    * Bestämt mat
    * fövarnat frisören

Har än så länge inte stött på några hinder i samband med datumet förutom att den lokalen som vi ska avboka skulle ha midsommarfest dagen innan så vi inte kunde komma in o duka förrän samma dag, vilket vi tyckte var lite sent...
    Men så har vi ju inte bokat make, hår, fotograf, catering mm ;) så vi får väl se

• junibrud-2007

helmina:

välkommen

Låter mysigt med midsommardagen, vi tänkte det först (midsommarafton) men ändrade occ pga. högre priser, många lediga och många bortresta så vi ändrade oss till 16 juni istället.

• Kärleksfeber

Hallå tjejer! Nu har vi äntligen bokat kyrkan. Vi bir man och fru den 27 maj!!! Känns väldigt bra att ha bokat. Dessutom har vi bokat lokalen där vi ska ha kalaset. Håller på och kollar upp en tjej som kanske kan sy upp min klänning.. så mycket att tänka på!
    Juni07:Hur går det för dig?

• kär & galeb

Hej tjejer!

Hur går det för er??
    Har ni börjat fundera på bröllopsresa än?
    Vi är så kluvna vart vi ska åka?
    Ideér någon? Det måste vara inom europa då vi bara kommer vara borta ca: 1 vecka.

• junibrud-2007

Jag har nyligt inhandlat mitt halsband jag ska ha på mig...nu är jag i valet och kvalet om det blir tiara eller hårnålar....eller kanske båda (?).

Vi har inte planerat någon resa utan tar det när vi har tid och råd......har småbarn hemma vi inte vill lämna

Kanske Italien kan vara ett tips!

• Fru JB

Hej! Ska gifta mig den 30 juni i Dalarna, får man vara i er tråd?

• kär & galeb

Fru JB, självklart är du välkommen!
    Hur går det för dig?

junibrud-2007 vad är det för typ av halsband du ska ha??
    Ja Italien är ju inte helt fel, har du tips på något särskilt ställe?

• Kärleksfeber

Hej på er! Kan ju inte bestäma mig för hur jag ska göra med klänningen, köpa eller sy upp?? Jag talade med en tjej idag som jag vet är jätteduktig som skulle sy upp min klänning för 5000kr+tyg. Har ni hört vad det brukar kosta? Är det dyrt med 5000kr eller vad tror ni?

Vet ni några bra sidor som visar brudklänningar.. önskar något enkelt i stil med Malin B´s bröllopsklänning (hästhopperskan).

Ska ni köpa, hyra eller sy upp?

Svar på tråden juni 07