• summergirl

juni 07

Hejsan! Sulle gärna vilja prata med andra som ska gifta sig i juni 07. kram

• Svar på tråden juni 07
  • Marsuinna

Kärleksfeber:
    Vi har tänkt att ha "datormusik". Visst är det trevligare med ett liveband men gu så mycket dyrare! Vi känner en kille som jobbar med spelningar både live och inspelat och han kommer finnas med (är förövrigt vår toastmaster också) och han har lovar att fixa detta med musiken.
    Gör vad som känns rätt för er! Vi är ganska enkla av oss så enkel musik blir bra också

• Midsommar07

Är det någon som skall gifta sig på midsommarafton nästa år? Får lite lätt panik när jag läser här. Vi har inte bokat någonting alls!!!! Ska titta på en lokal som vi ev kan tänka oss, hoppas de inte är bokade midsommarafton. Vet inte riktigt vad man skall börja med annars. Tror ni det kan vara svårt att få tag i präst till midsommarafton?

• helmina

Midsommar07
    Vi ska gifta oss på midsommardagen och har hittills bara stött på ett problem och det var att den lokalen vi ville ha var upptagen dagen innan (alltså midsommarafton) så vi kunde inte komma in o duka mm förräns samma dag. Inte kul så det blev en annan festlokal.

Ang präst så har jag förstått det som så att församlingen tillhandahåller prästen som har tjänst den helgen men om det är en särskild ni vill ha så kanske det kan bli svårare.

Sen blir ju mycket lite dyrare också eftersom det är midsommar :(
    Antar att du inte blir nåt klokare :D

• helmina

Vi tänkte skicka ut inbjudningarna till Alla hjärtans dag. Jul kändes för tidigt och till påsk orkar jag inte vänta ( läs kan inte hålla mig) så då kändes februari helt rätt.

• Midsommar07

Kan tänka mig att det är dyrare... Min sambo känner hon som har lokalen/restaurangen så förhoppningsvis kan vi få något slags vänskapspris. Min sambo får även ringa å kolla präst imorgon och jag ja jag gör det roliga ;) dvs funderar och tittar på inbjudningskort. Färgen tycker jag är det svåraste! Vet du hur länge innan man måste lämna slutgiltigt besked på antal gäster till restaurangen?

• helmina

ingen aning. Vi kommer att ha caterad buffé i folkets hus så vi ska inte ha någon restaurang i den bemärkelsen. Det är faktiskt mitt nästa projekt - att kolla olika matleverantörer...

• junibrud-2007

Här är jag...har kommit bort lite från BT (trodde inte det var möjligt)

Vi har fastnat helt i våran planering...
    Vi har svårt att komma överens och bestämma oss.

Hur går det för er andra???

• Midsommar07

Har har haft häcken full här på jobbet. Fy vilken vecka....Skönt att det äntligen är fredag. Idag skall vi berätta för mina blivande svärföräldrar...Trevlig helg på er!!

• Vi två -07

Jag ska gifta mig den 16 juni så då passar jag ju in på denna tråden. Vi har bokat kyrka, lokal samt fotograf sen har det inte hänt så mycket mer.

Helmina
    Tyckte det lät väldigt mysigt att skicka ut inbjudningarna till Alla hjärtans dag. Det hör ihop på något sätt.

Svar på tråden juni 07