• summergirl

juni 07

Hejsan! Sulle gärna vilja prata med andra som ska gifta sig i juni 07. kram

• Svar på tråden juni 07
  • kär & galeb

Hej hej!

Vi ska gifta oss i onsala kyrka i kungsbacka den 30 Juni 2007. När i Juni ska ni slå till?

• summergirl

Hejsan! Vi ska också gifta oss den 30 juni. Först hade vi tänkt oss den 7/7 men så var kyrkan bokad. Vi gifter oss i sätila kyrka. Känns som det är så länge kvar men alla här verkar vara ute i så god tid . Hur långt har du kommit i planeringen? Ska ni ha stort bröllop? Kram

• kär & galeb

Vad kul med samma datum!!
    Vi kan väl följas åt och hjälpa varandra med smått och gott. Hade varit kul! Vi ska ca: 80 gäster.

Vi har än så länge:

Bokat:
    Kyrka
    Lokal
    Fotograf

Köpt i stort sätt allt till mig, och sen var det bara resten kvar...Phu!

Hur går det själv?

• summergirl

Hej! Ja det vore jättekul att hjälpas åt. Skönt att ha någon att bolla med så att inte sambon blir för trött i öronen..Vi ska ha ca 50 gäster . Än så länge har vi bokat kyrka, bestämt men inte bokat lokal, bestämt gäster, kommit fram till typ av mat, lagt handpenning på en klänning till mig(den första jag provade,låter ju inte klokt,och jag är tveksam) och inte så mycket mer. Jo, vi har frågat en av dem vi vill ska sjunga i kyrkan och hon har sagt ja.. Vad för typ av bröllop ska ni ha?

• kär & galeb

Jag köpte också första klänningen jag provade så då kanske vi blir två som gör det.
    Vi har tänkt att ha ett traditionellt bröllop kan man väl säga.
    Lite drömmar att uppfylla sen man var iten...Ni då, vad ska ni ha för typ av bröllopet?
    Vad ska ni ha för typ av mat?

• summergirl

Vi kommer inte att ha något lyxigt påkostat bröllop utan ska försöka hålla kostnaderna nere så gott det går.(har precis varit mammaledig så sparandet har väl gått sådär). Vi ska ha kallskuret buffee med antingen potsallad eller potgratäng, lite exotiska frukter o lite grönsaksplock. Vad har ni för budget? Har du några bra spartips?

• kär & galeb

Spartips har jag inte tyvärr...kommer du på så tala om det för mig snälla!!
    Tror vi kommer landa runt 100 000kr Känns i hjärtat att skriva det(har undvikit detta förut) kan tänka mig att det är kärvt att spara om man varit mamma ledig. Vad har ni för budget?
    Det går ju att göra hur bra som helst med mindre budget också bara man funderar och jämför priser lite mer.

Vi hade tänkt att ha tre rätters och tårta, men har tänkt att ha huvudrätten som någon slags buffé. Har inte kommit så långt där än..Men tiden finns ju.

• summergirl

Våran budget ligger runt 40000.Det viktigaste för mig är att det blir vackert och romantiskt, sen gör det inget om det inte blir så lyxigt. Men vissa saker måste jag bara ha som bröllopstårta, riktiga foton, och så ska jag få håret, sminkningen,naglarna gjorda. Det ruckar jag inte på!

• kär & galeb

Nä visst är det så! Vissa saker ska man bara ha, även om budgeten säger stopp!
    Jag har alltid tänkt att ha någon som spelar säckpipa vid kyrkan (släktingar i Skottland)så ev. blir det så men vi får se..
    Har ni tänkt något på bröllopsresa?

• summergirl

Vi ska nog önska oss resepresentkort och så sticker vi efter ett tag.. Kanske att vi kommer iväg på en liten weekend direkt.. Ni då? Vad fint med säckpipor!

Svar på tråden juni 07