• summergirl

juni 07

Hejsan! Sulle gärna vilja prata med andra som ska gifta sig i juni 07. kram

• Svar på tråden juni 07
  • junibrud-2007

Vi har bestämt inbjudningskort, blir från Kortdesign.se ! Art. Kärlek.

Vi kör också på teamat roliga gubbar

• junibrud-2007

Jippie....nu har vi fått tag på ett tält också.
    Allt går som på räls....börjar bli orolig, snart händer det väl nån katastrof i planeringen.

• summergirl

Hej junibrudar! Var iväg och kollade klänningar med min bästis i torsdags och nu vill jag inte alls ha den klänning jag lagt handpennig på långre! Och pengarna får man ju inte tillbaka.. Hittade en annan klänning som jag älskade men den kostade 3000 mer.. Vad göra? Känns lite tidigt att köpa klänning redan oxå. Alla bara "ska du redan köpa?Det är ju jättelångt kvar". Och tänk om jag ser en ännu finare sen. Hur gör ni? Har ni köpt och hur mycket letade ni?

• fröken Inghamn

Jag syr upp. Bestämmer hur jag vill ha den i förväg men låter inte min blivande svägeska som syr ta mina mått förän tre månader innan. Man vet ju inte vad man väger om åtta månader. Jag hoppas dessutom väga mindre.
    Jag skulle nog vänta om jag va du. Om du redan hittat en "bättre" kan de ju hända igen.

• Kärleksfeber

Hej på er! Vi som hade bestämt att vi skulle gifta oss nästa år i augusti har nog ändrat oss. Det blir nog ett majbröllop istället.. får nästan lite panik mu när vi helt plötsligt har 2 månaders mindra tid att planera allt! Har fortfarande lite problem att bestämma oss för vilka/hur många vi ska bjuda. Är redan uppe i 100 personer. Har nog ändrat mig vad gäller klänningen också. Funderar på om jag kanske ska köpa något snyggt på NK istället för att sy upp.. Gud, man har ju inte hur mycket pengar som helst, speciellt inte nu när man är mammaledig. Hur mycket kommer allt att kosta mån tro??? Hur långt har ni kommit?

• fröken Inghamn

Kärlekteber.

Du har ju minst 9 månader på dig så det finns ingen anledning att bli stressad nu. Jag vet inte hur gammal din bebis är nu men de kräver mindre tid efterhand.

Själv har jag egentligen inte gjort så mycket. Surfat runt här, gottat mig i fantasier kring bröllop och pratat med de som jag vill ska vara involverade i planeringen. Har gjort upp en planering för när jag ska göra saker och ting under året och en lista på vilka som kan hjälpa mig med vad så jag inte behöver axla allt ensam. BOka kyrka och festlokal gör jag redan nu i augusti (bor inte i någon av de största städerna), men saker som bröllopsklänningen väntar jag med eftersom kroppen kan hinna förändras tills jag ska ha den.

Du kanske kan be någon komma och ta hand om bebisen ett par timmar i veckan så att du och din m2b hinner sitta och planera i lugn och ro.

Lycka till!

• kär & galeb

Hej tjejer!

Hur går det för er??
    Tänkte göra en lista och se hur det går för oss. Vad har ni klart?
    Vi har klart.

Min brudklänning
    Mina skor
    Tiara
    Underkläder
    Väska
    Underkjol
    Mitt supervackra halsband och örhängen
    Min Vigselring
    Brudgummens Vigselring
    Fest lokal
    Kyrka
    Snart en bil
    Ev. Band
    Ev. Catering
    Sollist

• junibrud-2007

Jag har köpt in klänningen och vi har bestämt plats för vigsel och fest (hemmet).
    Vi har även köpt in saker till dukningen.

• fröken Inga

Shit vad tidiga alla är! Jag har ju knappt gjort nåt. God help me!

• junibrud-2007

Det är länge kvar...bara lugn

Vi handlar in lite då och då av detn anledningen att smällen inte ska bli så stor om vi handlar allt på en gång.
    Det är sååå trist att spara pengar och vänta

Svar på tråden juni 07