• Zemiramis

Bröstförstoring 6 forts 5:an

Ja, den gamla tråden är stängd. Hittar ni hit alla goingar?

• Svar på tråden Bröstförstoring 6 forts 5:an
  • martinibruden

Nancy pancy
    Jag förlorade också mycket känsel (men hade tokkänsliga bröst innan) så jag vart rätt glad att det blev så. Vissa får ju överkänsliga bröst efter förstoring har jag läst. Hursomhelst, en del av min känsel har kommit tillbaks...så tror det kommer komma tillbaka till dig också. Åtminstone en del.

• alexaa

hej hopp!! har en liten fråga angående min operation=) Kan inte bestämma hur mycket jag ska lägga in. Funderar på 270cc eller 290. Är 165cm lång och väger 56 kg. Har nu en a-kupa. Hur stort blir detta på mig??
    Funderar också på ristestet. Hur exakt är det?? Alltså blir resultatet av op någorlunda lik det resultat man ser med rispåsarna??
    Tack för alla svar=)

• Zemiramis

alexaa:
    Jag är 161cm och väger c:a 53-54kg. Jag la in 280cc, hallongelé medelhög profil, runda implantat. Efter c:a 5 veckor har jag nu 70D i bh-storlek.

Hur stora bröst vill du ha? Resultatet beror ju också på hur stora bröst du har innan. Har du 70A eller 75A eller 80A? Isf får du tänka på att en 80A=75B som är =70C.

• alexaa

Zemiramis:
    Jag har just nu 70b (knappt) eller 75a.. vill gärna ha en normal c-kupa. Är i valet och kvalet om jag sa ta 290 eller 270.. men vill ju inte ha för stora bröst för min kropp!

• Swing

alexaa: 20 ml/g/cc gör ingen större skillnad! Det är ju bara drygt en matsked. Jag tror att du får en fin C-kupa, vilket enligt min åsikt klär de flesta kroppar.
    (Jag funderade själv dag & natt i flera veckor över 40g hit eller dit och är glad att jag valde den större storleken).

• alexaa

undrar om det är någon där ute som är ungefär lika stor som jag: 165cm lång, 56 kg med en a-kupa som har opererat in 270 eller 290 cc som har före och efterbilder att dela med sig av?? Har ett helvete med att välja storlek=)

• Nyfniken

Alexa: Jag tycker absolut att du ska gå med på plasticsurgery.mylava.net. DÄR finns det tjejer att jämföra med.
    Sen borde väl din kirurg kunna svara på din fråga ang vad som passar dig?
    Det går inte att jämföra med bilder på qvinna.info tex. Alla har olika förutsättningar beroende på bröstvävnad, bröstkorgens form etc. En A-kupa kan ju vara en fast liten byst eller en utammad fd B-kupa tex..
    Ristestet stämmer ganska bra! Och JA, en del försvinner bakom muskeln.

Köp en bh i storleken du önskar (billig på rea, tex) som du sen fyller upp med dina rispåsar. Gå omkring mkt med detta och känn efter..

Jag själv var en A-B75 kupa, la in 400cc (testade med 350g i ristestet) och blev en D, vilket jag ville. Jag är 164,5 och väger 59kg.
    Men det är svårt att jämföra med andra, jag är väldigt kurvig och då ser D normalt ut på mig..

Nog pladdrat här. Kolla in mylava, den är oslagbar och enbart till för tjejer!

Lycka till!!

• alexaa

nyfniken: Tack för råden!! Verkar som att ja kanske ska ta 290 om en del försvinner.. 70 känns perfekt i ristestet!! tack tack=)

• sahlena

Hej alexaa:
    Jag är 1,65 lång och väger 54. Jag opade mig 2:a juni. Så ca 2 mån sen. Jag la in 300 runda gelé. Är nu 70-75 C. Hade a innan. Är helnöjd! Som sagt lite försvinner ju under muskeln så ta hellre till lite.
    Lycka till!

Svar på tråden Bröstförstoring 6 forts 5:an