• Zemiramis

Bröstförstoring 6 forts 5:an

Ja, den gamla tråden är stängd. Hittar ni hit alla goingar?

• Svar på tråden Bröstförstoring 6 forts 5:an
  • Johnna

ja smärtlindringspumpen lät faktiskt som en ganska bra uppfinning. Man trycker på en knapp en gång i timmen för att pumpa ut mer smärtstillande i brösten under ett dygn och sen kan man ta ut den själv.
    Hur är det att vara sövd då? Hur kan man räkna med att må efteråt?

• pickolina

Förr mådde man ofta väldigt dåligt efter en sövning och det kan jag intyga som brukade spy som en gris i ett dygn efteråt.... :( Men numera mår de flesta (inkl jag själv) bra efter en sövning. Man blir seg bara... Inget att oroa sig för alls.

• pickolina

Om man ligger kvar över natten så kan man dessutom få medel mot illamåendet om det behövs... :)

Jag är sövd 9 eller 10 ggr, orkar inte räkna nu....och förr mådde jag som sagt pytan efter en sövning men numera mår jag prima... Enda gången de varit tvungna att spruta mig full med medel för att jag höll på att både spy och svimma var första gången jag skulle resa mig efter en stor fettsugning.... Utöver det har jag mått prima.... Å jag är alltså väldigt känslig för sövning.

• Rat

Johnna

Jag är så knäpp så jag gillar att bli sövd!!!!! Känslan man har innan att bara lämna över sig själv helt och hållet, att man inte KAN kontrollera allt, vilket jag annars är pigg på att göra
    Det har blivit det några gånger med narkos i mitt snart 44 åriga liv......har precis som pickolina tappat räkningen
    Jag var bara lite yr och "glad i hatten" efter den här sista narkosen. Inget illamående alls alltså. Jag tycker absolut du ska satsa på narkos. Kram och lycka till med ditt beslut

• Zemiramis

Johnna:

Jag har blivit sövd tre gånger. Första gången var det ett enkelt ingrepp, andra gången ett kejsarsnitt och tredje gången min bröstop. Jag har mått bra alla gångerna och varit pigg (med undantag för snittet för jag så fullpumpad med droger så jag var helt väck i många timmar ). Men jag har aldrig mått illa eller så.

Det är inte så farligt att bli sövd. Plötsligt blir det ju bara svart och sedan när du vaknar igen så känns det som om du bara blundat en kort sekund. Och ont får du ju eg inte förrän det smärtstillande du fått inna op börjar ge med sig och då är det ju bara att be om mer

• pickolina

Jag är lika knäpp som "Rat", jag gillar oxå att bli sövd... *lol* :D

• Johnna

åh.. va skönt att höra. Då tror jag nog att jag satsar på sövning, vem vet, kanske hittat en ny hobby då ;)
    Har precis berättat för min syster om op. Inga glada miner inte. Tur att jag redan bestämt mig!

• Johnna

varför måste man förresten stanna kvar en natt efter att man blvit sövd? Om man vaknar upp och mår relativt bra menar jag..

• pickolina

Man måste inte stanna kvar över natten när man blivit sövd... Jag har åkt hem samma dag flera gånger efter jag blivit sövd.

Vissa ingrepp kräver dock att man blir kvar över natten....

När det gäller bröstförstoringar så är det olika på olika kliniker... Många får åka hem och många får stanna kvar över natten....

• famousfairy

Jag "gick under" 13:45 vaknade runt 17:00 gick hem runt 20:00.. men jag hade sällskap hem Hon var ju ifs 75 och nästan blind! men har gjort bröst op o visste hur det var. det var skönt att ha någon med för jag var groggy men bara groggy men lite ont nästa dag tog jag mig till apoteket .. själv.. där emot var dag 2 hemsk!! sen var det bättre..
    Jag giller narkos oxå! det är därför jag dricka inte!
    g natt..

Svar på tråden Bröstförstoring 6 forts 5:an