• Zemiramis

Bröstförstoring 6 forts 5:an

Ja, den gamla tråden är stängd. Hittar ni hit alla goingar?

• Svar på tråden Bröstförstoring 6 forts 5:an
  • famousfairy

Alaska! samma här .. och jag föjlde råden och jag tror att det blev bra (op 20/4). jag vill inte ha push- up, längre (hade det när jag var 70/75 A/AA.. nu jag behöver inte det!
    men min skönaste bh är faktiskt triumph, med bygel men med mjuk tyg.
    Ha jag lagt ut 49.000 på de här så få dom en snygg bh!! och jag ska ta hand om dom! Jag måste säga att det är först nu efter 3mån att en bh känns bekvämt
    KRAM!

• Zemiramis

Åh, ok ok ok, jag ska försöka vänta... Känner mig som en liten bortskämd flicka. "Vill ha nu!, annars grinar jag illa!!!" Usch och fy, skämmes på mig. Håll ut zemi, håll ut!!! Snart får du gå i bygelbh, snart .

(fast jag kanske fuskar nån dag när jag ska på fest *hihi*

• pickolina

Men alltså, bygelbh och push-up är ju inte direkt detsamma.... :)

Den bh jag hade efter operationen var en sportbehå men den hade byglar.... Sedan köpte jag ganska snart andra, vanliga bygelbehås....men inga push-up.... Det hade jag dock senare....

Som sagt, jag behövde inte vänta med bygelbehå och mina blev fina ändå.... Å jag har läst att många andra tom blir tillsagda att anv bygelbehå så det där är ju såååå olika.... Men om man följer sin kirurgs råd och det som känns bäst för en själv så...man kan ju inte göra annat och sedan hoppas på det bästa.... :)

• Alaska

Nej, push-up och bygelbh är inte samma sak. Och det är bara just push-up som trycker in och upp jag helst inte ska ha sen. I alla fall inte hela tiden.
    Men som du säger famousfairy, det lär nog inte behövas heller.
    Sen ska jag iofs fuska och inte ha min sportbh nu i helgen när jag ska på fest. Har ingen lust att ha sportbh under min nya snygga urringade klänning... Fast jag får skaffa en bekväm men snygg bh utan byglar än så länge då..

Kram

• Paradise

Hejsan hejsan!
    Här kommer en liten nyfiken brud in i samtalet..
    Jag har i många många år velat göra en bröstförstoring men jag kan säga att jag har haft beslutsångest länge(som jag förvisso tror många har) Ingreppet är ju inte helt riskfritt & så är det ju en rätt stor summa pengar. Pengarna är inte det relevanta i det hela. Men tänk om det går åt skogen..å man måste byta inplantat om 10 år...
    Men det mitt samvete tampas mest med är tanken om vad mamma skulle säga! *haha* Jag är 25år! Hon har ju inte mycket å säga om saken, men ändå respekterar jag henne och hennes åsikter. Hon skulle bli så grymt ledsen på mig då hon tycker att jag är fin som jag är (som alla mammor tycker)

En fråga till er nu flickor..
    *Hur länge ska man helst vara sjukskriven från sitt jobb efter ett sådant ingrepp?
    Jag har ett stående kassajobb på nästan 11-12timmar om dagen, 5 dagar i veckan.
    *Vad betalade ni?
    *Hur många av er har fått någon form av komplikation?..om inte, känner ni någon som fått det? (eller är det som så att det alltid förstoras upp i media?)

Hoppas på svar!
    Tack tack../P

• alexaa

hej alla.. ser att ni diskuterar bh:s. Har en fråga. När kan man använda bygelbh om man har operationsärret under bröstet?

• ceciliaj

pickolina:
    jag funderar på att beställa en gossard-behå o jag vet att du är expert på dem =) tänkte höra vad du har/hade för mått o storlek, det kan ju vara så olika på olika behåar. hoppas du kan hjälpa mig!

• Rastafru

Äntligen har jag hittat en tråd om bröstförstoringar som är aktiv! Jag är idah helt platt, fyller inte ens ut halva kupan på 70AA...Jag vill förstora mina bröst. Jag undrar om någon har erfarenheter från kosmetisk kirurgi i falköping eller victoriakliniken i stockholm? Någon som har fått en misslyckad operation därifrån? Vad kostar det på victoriakliniken? Sen var det det här om implantattypen. Det står mellan koksalt eller gelehallon. Jag har mycket bröstcancer i släkten och har fått höra att koksalt är lättare vid röntgen av brösten. Men jag har också fått höra att risken för kapselbildning är större med koksalt än med silikon. Är detta sant? Någon som vet? Vad känns mest naturligt? KK i falköping - använder de geléartad silikon eller hur är det med et? Om man skär i deras implantat, rinner det ut då? Jag har nämligen läst att de använder annan typ av implantat och inte riktiga geléhallon? Någon som vet?

• Swing

Paradise: Du har alltså ett mycket ansträngande jobb och behöver säkert vara hemma i minst två veckor.
    Min klinik i Sthlm tar nu 45 000 för anatomiska geléhallon.
    Jag fick ingen komplikation och känner inte någon annan som har fått det.
    Rastafru: Har läst att KKAB i Falköping använder nåt dom kallar trögflytande silikon. Alltså inte "geléhallon" utan en något billigare variant i sirapskonsistens. Torde alltså kunna rinna ut (?), till skillnad från geléhallon.
    Man får läsa på och välja det man själv och läkaren tror blir bäst i varje fall.
    Koksalt kan kännas hårt, ev. ge veckbildning och ett mer bollformat utseende.
    Mina egna anatomiska geléhallon McGhan Style 410 från Inamed är i den något mjukare varianten "soft touch". Har inte jämfört de båda. De är ju fastare än äkta bröst, som ju kan vara ganska lösa i konsistensen, men det gör mig inget.

• Paradise

Tackar swing för svaret! :)
    2v var ju inte så farligt, var rädd för att man var tvungen å vara hemma minst en månad..
    (lite lättare att ta semester i 2-3v)

Här kommer ännu en fråga:
    Vilken period under året ska man hälst utföra operationen? Finns det något som säger att man inte borde göra det under sommartid då rötmånad å sådant finns?

Svar på tråden Bröstförstoring 6 forts 5:an