• Zemiramis

Bröstförstoring 6 forts 5:an

Ja, den gamla tråden är stängd. Hittar ni hit alla goingar?

• Svar på tråden Bröstförstoring 6 forts 5:an
  • Johnna

jag har inte heller barn...men eftersom ingen tycks ha gjort en sån operation kanske det kunde vara lättare att jämföra..;) Man kan få narkos men det kostar typ 6 tusen extra. Visserligen värt det isf men ändå..om dte får en att må bättre efteråt..Och de lär ju inte göra något sånt för att tortera sina patienter! Tycker man..

• Johnna

hm...den där artikeln fick mig om möjligt ännu nervösare. Det där lät t.o.m hemskare än jag trott.. Kanske ska satsa på narkos iaf,,

• pickolina

Jag skulle aldrig tveka en sekund utan betala de extra tusenlapparna för att få narkos.

Jag är op många gånger och alla under narkos...

Bröstoperationer utan narkos har jag bara hört talats om genom media, när de pratar om sådana saker som kan ske om man går till oseriösa läkare eller lurenderiare... Nu skrämde jag kanske upp dig ännu mer men så är det faktiskt. Alla man känner, alla man pratar med personligen och i alla tv-program så op de ju under narkos.

• Tine J

pickolina
    Ja där ser man så fel man kan ha:)Det är nog som du säger, att man inte har haft nån aning om hur stor tex en c-kupa är och att mycket har med omkretsen att göra också.

Johnna
    Låter lite läskigt att vara halvvaken under operationen .....tycker jag iallafall. Tänk på att det inte bara är för narkosen det kan vara skönt med en övernattning. Det känns tryggt att vara kvar en natt för observation, det är ju trots allt en stor operation och man har rejält ont!

• Johnna

tjaa... de kändes väldigt seriös, den enda i regionen som är godkänd av socialstyrelsen. Jag har väldigt lätt att få panik och att vara halvvaken låter som en typisk få-panik-grej. Har ni hört talas om smärtlindringspump då?

• pickolina

Nej de är säkert seriösa.. Det är ju i sverige och om de är uppkollade osv så ska det ju inte vara några problem så men jag har faktiskt bara hört talats om att op utan sövning när det handlat om just "skräckexempel" i media...annars så op alla kliniker under narkos. Alla som jag kollat upp på nätet i alla fall och alla de största i stockholm... Det finns nog en anledning till att de anv sig av narkos allihopa.

Ring och fråga tex Akademikliniken och hör vad de säger om att op utan narkos...

Min syster skulle op utan narkos, utan på det sättet som du beskriver (gällde inte brösten) men henne fick de söva ändå pga att hon blev helt sjövild... Skratt... Hon kan bli det även i sömnen nämligen och det var vad som hände denna gång.

• Johnna

ok..då är det nog inget för mig ändå.. Får ju panik bara nån håller i mig. Typ.. ;) Ska nog ringa tillbax o kolla lite igen, dsikutera det med dom. Ska man ändå lägga ut 32000 så kan man väl lika gärna lägga ut 6000 til..suck..

• pickolina

Ja du gör ju självklart som du vill men jag personligen skulle som sagt inte tveka när det gällde de extra 6000 för att få det gjort under narkos...

• famousfairy

hej alla.. kolla den där artikeln.. intressant! Jag i alla fall var inte kvar över natten o det var jag faktiskt glad för! gick in 10 op 13.45 vaknad runt 17, åkte hem 20.00. och min op, med narkos gick på 49,000

• famousfairy

en smärtlindrings pump är nog en slang med morphin och eller.. en slang in i brösten med bedövningsmedel. Tänker bara på hur ont det gör i munnen där jag har fått en spruta efter bedövning har släppt.. AJ!!

Svar på tråden Bröstförstoring 6 forts 5:an