9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Jag kommer att ta sambon efternamn av många olika anledningar. Barnen heter det redan, han vägrar byta, mitt namn och hans ringer inte bra tillsammans, därför blir det inget dubbelnamn och fast mitt namn är väldigt svenskt så är det så få som kan uttala det rätt. Det ska bli en befrielse att sluta korrigera folk.
2 vecor kvar!!! Hjälp! Jag börjar bli ordentligt nervös. Har inte full kontroll känner jag. Ska samla mig i helgen och skriva att göra-listor mm. Har bokat in massage i veckan innan så att i allafall kroppen ska vara avspänd. Å så skönt. Hur går det för er andra?
Vi tror att vi har koll, ska göra färdigt fest- och vigselprogram imorgon och skriva ut dem på söndag. Sambon ska bort på jobb nästa vecka så jag ska vika och häfta på kvällarna. Och göra rispåsar.
Vi fick ringarna idag! Åh, jag blir helt sjuk av längtan efter att få ta på mig den! Menmen, bara två veckor kvar!
Nästa helg ska vi försöka göra en brudbåge och bjuda värdparet på middag.
Gokväll alla 9/9- brudar
Ska vi inte försöka hjälpa varandra å göra en lång lista med todo's - saker som ska fixas innan bröllopet - så missar vi kanske ingenting. Jag börjar så kan ni väl fylla på ..
ToDo:
* Göra festprogram
* Göra vigselprogram
* Prova klänningen
* Gå in skorna ((uuhhhghhaa!!)
* Dubbelkolla med restaurang/cateringfirma att allt är på plats och att de har koll på hur upplägget ska vara
* Ladda videokameran
* Handla engångskameror
* Lämna in förlovningsringar för putsning/gravyr
* Göra bordsplacering
Det var allt jag kom på just nu ... Med lite vin i kroppen
... sakerna kan ju redan vara gjorda, men mest för att hjälpa varandra .. tänkte jag.. Festprogrammen har varit klara i en månad hos oss
Jag är så nyfiken på era klänningar. Kan ni inte lägga ut bilder?
Och hur ska ni göra med dem efter bröllopet? Sälja eller behålla?
Här är min:
www.stilissima.fi/stilissima/products.php&m=930142&g1=930142&g2=5e1e53&p=06df14&n=1
Den var verkligt tjusig brud9/9! Jag syr upp min klänning och den är inte färdig än så jag kan tyvärr inte visa någon bild...
Molle80: oj, det var inte mycket på den "todo listan" som jag har gjort och det där med att gå in skorna...
Här kommer min klänning, den ser inte riktigt ut så på mig då jag är "något" rundare och kortare
www.weddingdress.com/kollektion.php&eid=1&id=184
Jag provade säkert 20 klänningar, men när jag såg den här på en galge så visste jag att jag hittat min drömklänning. Men kjolen är inte så utspänd som på bilden, utan faller mer fluffigt.
Jättesnygg I Holmer! Du är säkert superfin i den!
Visst är det synd att man bara får ha den en dag?
Vill se fler!
Brud9/9, sååå läcker klänning!